Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help! Ubuntu start niet : the fsck died with exit status 4  (gelezen 1074 keer)

Offline Pfoeh

• Lid
Help! Ubuntu start niet : the fsck died with exit status 4
« Gepost op: 2008/04/04, 20:04:18 »
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vanmorgen het volgende probleem:

Als mijn PC opstart (dual boot Ubuntu+Vista, Ubuntu als eerste keuze) dan strand het al vrij snel nadat de Ubuntu met "laden-balk" in het scherm verschijnt. De balk loopt maar ca. 1/3 "vol"  en daarna verschijnt er een "black screen of death". Hier blijft de boel hangen en alleen een harde shutdown is nog mogelijk.
Hierna heb ik de PC nogmaals opgestart maar ditmaal met Vista: werkt gewoon dus geen hardware probleem.

Nogmaals opgestart in "recovery mode" en nu lopen er de nodige teksten over het scherm om uiteindelijk twee meldingen te geven.

De eerste: /dev/sda3 contains a file system with errors, check forced. Een check volgt.

Hierna komen we uit bij een melding:   unexpected consistency: run fsck manually.
fsck died within exit status 4.
Zie bijgaande afbeelding:

Hoe nu verder?
Bij voorbaat dank voor de hulp!

Gr.
Jeroen (die gelukkig nog een pc met Ubuntu tot zijn beschikking heeft =D)
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Pfoeh

• Lid
Help! Ubuntu start niet : the fsck died with exit status 4
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/04, 20:35:05 »
Opgelost.

- opgestart met live cd
- terminal geopend
- sudo fsck /dev/sda1

Hierna iedere keer "y" als de vraag was om te repareren.

- shutdown en daarna op normale wijze opgestart.

Voortaan zal ik even beter speuren op het web alvorens jullie te stalken =D

O ja, de oplossing gevonden op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=448624

Gr.
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.