Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet met WUSB54G versie 4 (Linksys)  (gelezen 762 keer)

jwtschaaf

  • Gast
Geen internet met WUSB54G versie 4 (Linksys)
« Gepost op: 2008/04/02, 16:34:29 »
Ff een nieuw draadje ervan maken dan...

Ik heb een desktop pc, alleen Ubuntu erop (Gutsy), dus geen dual. Daaraan hangt een Linksys WUSB54G adapter, die verbinding moet maken met wireless netwerk (modemrouter is van Versatel, zo'n Triple Play ding met TV en telefoon erbij in). Mijn laptop heeft XP, geen probleem, kan zo internet op. Mijn Ubuntu PC krijg ik dus niet aan het netwerk gehangen. Hij ziet mijn netwerk wel met NM, maar elke keer als ik een wachtwoord invoer zegt ie na een tijdje dat ik een wachtwoord moet invoeren... hij komt gewoon niet op het netwerk. Vreemd detail daarbij is, dat ik alleen kan kiezen uit WEP ASCII, WEP HEX, WEP 128-bit of LEAP, dus GEEN WPA...

Ik denk niet dat het aan de Linksys ligt, want hij ziet het netwerk wel... Het lijkt wel of Linux gewoon niet de taal spreekt van het windowsnetwerk.

Ik heb echt een heleboel dingen uit fora gehaald:
- samba en dan originele drivers geïnstalleerd
- RutilT geprobeerd
- manual configuration gedaan

Telkens als ik iwconfig deed, kreeg ik te horen: Access Point not associated...

Het duizelt me inmiddels, ben al sinds vanochtend 8.00 bezig...

Ik weet niet welke output ik hier moet posten om meer info te geven..

Groet, JW

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geen internet met WUSB54G versie 4 (Linksys)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/02, 16:38:03 »
Probeer eens dit:

1. Doe een schone installatie van de bèta van Ubuntu 8.04, *terwijl de computer aan een netwerkdraad hangt(!!!)*

2. Haal na de installatie, alle updates op en verwerk ze, *dus terwijl je PC nog steeds aan de netwerkkabel hangt* (Network Manager doet het slecht in de bèta, in de updates zit een nieuwe Network manager)

3. trek de netwerkkabel eruit en probeer draadloos te verbinden via Network manager (dus gewoon klik met de muis op het netwerksymbooltje rechtsboven in de werkbalk)

Offline Petervdw

  • Lid
Geen internet met WUSB54G versie 4 (Linksys)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/02, 16:49:37 »
Aan Pjotr123
Ha, je was me voor. Dank, sneller kon niet. Ik blijf meekijken, ik leer graag wat bij.
peter