Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Icon van mijn memory stick verschijnt niet op mijn desktop  (gelezen 1835 keer)

Icon van mijn memory stick verschijnt niet op mijn desktop
« Gepost op: 2008/04/01, 23:51:38 »
Hallo,
ik heb iets raars: als ik mijn memory stick in de pc steek, verschijnt er geen ICON van de mount op mijn desktop, maar de mount lukt wel. Ik kan alle files goed benaderen en bewerken. Het rare is, dat een andere memory stick wel een icon met mount geeft... wat is hier aan de hand? kan ik dat herstellen door iets te resetten of zo?

ideeën zijn welkom! :)

-- @gar --

FYI: running Gutsy Gibbon on a Thinkpad R61i

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/02, 02:45:57 »
Kijk eens bij gconf-editor

Start een terminal venster
typ gconf-editor
Kijk bij apps - Nautilus - Desktop - volumes_visable
Vink deze aan.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/02, 03:34:38 »
Doe je wel netjes unmount of uitwerpen voordat je hem uit de pc trekt ???

Gebruik je hem ook in windo doe dit dan ook.
anders loop je kans dat je vandaag of morgen die stick helemaal niet meer kan mounten in Ubuntu.

BTW ik weet dat men het nooit doet, zeker in windo niet, maar in Linux is het beter om dit wel netjes te doen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/02, 11:20:31 »
hi,
de truuk met de gconf-editor werkt, maar het helpt niet om het icon van de stick te zien. Ik zie wel alle mounted disks verdwijnen (als het vinkje uitgaat) en weer terugkomen (als het vinkje aanstaat). Als ik allebei de sticks in de laptop heb, dan zie ik dus alleen maar van 1 stick het icon verdwijnen. (overigens bedankt voor de tip gconf-editor, want daar kun je heel veel mee instellen)

ik unmount altijd heel netjes (of is sluit de laptop op een goede manier af)

dus... als er nog meer suggesties zijn...

-- @gar --

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/02, 13:34:05 »
Je kan met rechts klikken op je (boven)panel (onder mag ook maar lijkt mij minder handig) de diskmounter (of hoe die ook heet, zit nu niet in Linux) toevoegen. Kijk of ie daarmee wel iets te zien geeft.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/03, 08:39:02 »
over de diskmounter: die laat wel alle mounts zien. De stick krijgt zelfs het goede icoontje met het usb logo erbij. De stick is ook gemount, maar vreemd genoeg heeft Nautilus er dus geen zin in om hem ook als icon op de dsiktop te plaatsen...

ik vind het wel vreemd allemaal...

-- @gar --

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/03, 22:11:13 »
Haal dan de icons op je bureaublad weg. (als je dat wil) Is natuurlijk niet ideaal en het blijft vreemd.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/04, 08:35:48 »
het moet een instelling in nautilus of iets dergelijks zijn, een andere gutsy gibbon installatie doet het wel goed. Ik laat het hier maar bij, als ik nog eens tijd heb duik ik er misschien nog eens wat verder in...

met groet -- @gar -- :)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/04, 10:16:37 »
Sluit eens beide memorysticks aan, die zonder icoon en die met icoon, en post dan de output hier van

sudo fdisk -l
mount

Misschien zien we dan of er ergens een verschil is tussen de memorysticks.

« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/12, 09:27:17 »
ik heb nog heel lang gezocht, tot er gisteren een collega net mijn systeem aan de slag ging om te proberen  extended desktop aan de praat te krijgen. Hij deed 'clean upo by name' op de desktop en daar was mijn icon weer ! :) Blijkbaar dus op een niet zichtbare plaats afgebeeld...

probleem opgelost, bedankt voor alle suggesties!

-- @gar --