Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluiden beluisteren  (gelezen 4752 keer)

prlwgn

• Gast
geluiden beluisteren
« Gepost op: 2008/03/30, 13:27:38 »
Op de site www.pwn.nl/Duinleven staan verschillende vogelsoortengeluiden die ik in Ubuntu graag zou willen horen.
Ik heb libquicktime1 e.d. geinstalleerd maar er verschijnt een groot zwart vlak met in het midden (geen video).
In Windows kun je deze geluiden beluisteren met Quicktime. Maar ik zou ze graag in Ub 7.10 willen horen.
Wat moet ik installeren om dit te kunnen horen?

Offline Tom

• Lid
geluiden beluisteren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/30, 13:44:55 »
Heb het ook geprobeert krijg ook niks.
Ook rechtsklikken en als MP3 opslaan Nada.
Ben bang dat het alleen met Windows gaat.
Misschien komt er iemand voorbij die U kan helpen.
grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline lizardman

• Lid
geluiden beluisteren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/30, 13:48:01 »
heb er net ff een gedownload door rechtsklikken en opslaan, dan krijg je een mp3 en die deed het wel bij mij (ik heb de bosuil gedownload).
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

prlwgn

• Gast
geluiden beluisteren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/30, 14:00:27 »
Ja heb het ook geprobeerd met rechtsklikken en het wordt inderdaad als mp.3 bestandje opgeslagen.
Totem speelt het dan vanzelf af (met vizualisatie)
Bedankt voor de tip.

Offline Tom

• Lid
geluiden beluisteren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/30, 14:39:45 »
Citaat van: prlwgn
Ja heb het ook geprobeerd met rechtsklikken en het wordt inderdaad als mp.3 bestandje opgeslagen.
Totem speelt het dan vanzelf af (met vizualisatie)
Bedankt voor de tip.
Ja save link as en dan gaat het inderdaad.
Denk zelfs daar een CD van te maken zeer mooi.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

geluiden beluisteren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/30, 15:46:28 »
ik kan het gewoon - links dus - aanklikken en dan opent mplayer het bestandje als MP3. Hoef niet te downloaden en dan afspelen dus :)