Ik heb in januari een nieuwe PC in elkaar gezet, en heb daar Gutsy op gezet. Nou ben ik erg enthousiast over Ubuntu, maar ik heb last van onverklaarbare freezes, waarna de enige optie is hem ruw te resetten. Ook als hij in sleep mode staat wil hij vaak niet meer van zijn zwarte beeld af. Dit werd steeds erger na verloop van tijd. Dus heb ik een verse installatie gedaan, het leek weer minder. Nu na 1, 2 weken gebeurd het weer. Wat kan er aan de hand zijn? Het hele idee was een PC te hebben die gigantisch stabiel zou zijn, geen windows meer, en nu begin ik zowaar te geloven dat niet voor Apple kiezen een fatale fout was. Kan iemand me helpen? Kan het een hardware fout zijn? Hij werkt nu dus perfect en snel, en dat kan op elk moment weer afgelopen zijn, waardoor ik de neiging krijg mijn investering letterlijk door het raam te gooien. Ik maak gebruik van de 64-bit versie.
Bij voorbaat dank, Niels.
Mijn hardware is,
P5K asus moederbord, intel q6600 cpu, 4 gig werkgeheugen, nvidia gt8600. Er hangt een externe HD aan en ik heb een draadloze desktop set.