Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Blender etalage  (gelezen 93578 keer)

Re: Blender etalage
« Reactie #175 Gepost op: 2009/01/15, 19:48:58 »
Je kunt ook imageshack gebruiken,wordt hier veel op het forum gedaan. http://imageshack.us/
of http://imagespray.nl, een stuk sneller en reclamevrij.

Re: Blender etalage
« Reactie #176 Gepost op: 2009/01/15, 20:05:59 »
Je kunt ook imageshack gebruiken,wordt hier veel op het forum gedaan. http://imageshack.us/
of http://imagespray.nl, een stuk sneller en reclamevrij.
Dank je wel,die kende ik nog niet  :)
Kubuntu 20.04

Offline jeroenl

  • Lid
Re: Blender etalage
« Reactie #177 Gepost op: 2009/01/18, 18:44:02 »
Ik heb in software een topic gemaakt maar daar kreeg ik vooralsnog geen reactie. mischien hier wel:

Citaat
Hey, ik heb blender geinstaleerd via synaptic ( versie 2.46 )
Nu werkt het programma goed. Maar als ik ook maar de simpelste opdrachten geef springt mijn cpu naar 100% en word me systeem mega traag.
Ik heb het vermoeden dat er ergens iets grafisch niet goed staat?
Ik heb 2 gb intern geheugen en werk op een laptop met een celeron(R) m  420 @ 1.6 ghz processor.
Ik heb een ati/a,d driver voor me grafische kaart. Verder heb ik geen probleem met me beeldscherm bijvoorbeeld Enemy territory ( 3d shooter) draait goed.
Ook heb ik geen problemen ( zoals andere wel hadden) met fullscreen of windowd sessie van blender.

Of is me systeem gewoon te traag?

Iemand?

Re: Blender etalage
« Reactie #178 Gepost op: 2009/01/18, 18:51:17 »
Compiz aan?

Offline jeroenl

  • Lid
Re: Blender etalage
« Reactie #179 Gepost op: 2009/01/18, 19:04:59 »
Compiz aan?
visuele efecten staan uit

Re: Blender etalage
« Reactie #180 Gepost op: 2009/01/19, 20:10:57 »
hier mijn eerste werk dat jullie vroegen http://img150.imageshack.us/img150/5849/spoorwegki6.jpg

Re: Blender etalage
« Reactie #181 Gepost op: 2009/01/19, 21:36:06 »
Mooi hoor,goed gemaakt!
Kubuntu 20.04

Offline Mij

  • Lid
Re: Blender etalage
« Reactie #182 Gepost op: 2009/01/20, 00:10:20 »
Ik heb in software een topic gemaakt maar daar kreeg ik vooralsnog geen reactie. mischien hier wel:

Citaat
Hey, ik heb blender geinstaleerd via synaptic ( versie 2.46 )
Nu werkt het programma goed. Maar als ik ook maar de simpelste opdrachten geef springt mijn cpu naar 100% en word me systeem mega traag.
Ik heb het vermoeden dat er ergens iets grafisch niet goed staat?
Ik heb 2 gb intern geheugen en werk op een laptop met een celeron(R) m  420 @ 1.6 ghz processor.
Ik heb een ati/a,d driver voor me grafische kaart. Verder heb ik geen probleem met me beeldscherm bijvoorbeeld Enemy territory ( 3d shooter) draait goed.
Ook heb ik geen problemen ( zoals andere wel hadden) met fullscreen of windowd sessie van blender.

Of is me systeem gewoon te traag?

Iemand?
Probeer het eens met 2.48 (van de website) http://www.blender.org/download/get-blender/ Let op: waarschijnlijk heb je de versie van Python 2.5 nodig. Het downloaden met een 'static MesaGL version' kan ook helpen.

Re: Blender etalage
« Reactie #183 Gepost op: 2009/01/20, 13:21:29 »
ik heb nog een vraagje ik probeer om in een kubus een perfect rond gat uit te snijden maar dat lukt me niet ik heb altijd een heel gekarteld gat dus...hoe moet ik dat doen?


zoiets zou ik willen bekomen want het is misschien wat moeilijk uit te leggen:  http://profile.imageshack.us/user/blenderfreak/images/detail/#255/kubuspa7.gif
 

Offline Tom

  • Lid
Re: Blender etalage
« Reactie #184 Gepost op: 2009/01/20, 22:09:18 »
Je kunt ook imageshack gebruiken,wordt hier veel op het forum gedaan. http://imageshack.us/
of http://imagespray.nl, een stuk sneller en reclamevrij.
Dank je wel,die kende ik nog niet  :)
Of deze ook goed en vooral snel.
http://www.directupload.net/
En niks registreren etc
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Blender etalage
« Reactie #185 Gepost op: 2009/01/22, 21:44:11 »
Je kunt ook imageshack gebruiken,wordt hier veel op het forum gedaan. http://imageshack.us/
of http://imagespray.nl, een stuk sneller en reclamevrij.
Dank je wel,die kende ik nog niet  :)
Of deze ook goed en vooral snel.
http://www.directupload.net/
En niks registreren etc
Wat een raar Engels, dat kan ik niet lezen.  ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Blender etalage
« Reactie #186 Gepost op: 2009/01/23, 21:15:46 »
Mooi hoor,goed gemaakt!

XD  thx XD

Re: Blender etalage
« Reactie #187 Gepost op: 2009/01/24, 13:11:32 »
heb slee gemaakt (eerste keer dat ik met curves werk) :D http://img511.imageshack.us/my.php?image=tmp5340ge5.jpg
comments zijn altijd welkom

en weet iemand hoe je zo gaten in een kubus maakt zoals in deze dobbelsteen
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,6063.0.html
« Laatst bewerkt op: 2009/01/24, 13:14:15 door luckylucas »

Re: Blender etalage
« Reactie #188 Gepost op: 2009/01/31, 17:48:51 »
weet iemand hoe je 2 bestanden tegelijk kan openen??? ik heb al veel gezocht maar nog niks gevonden...

lucas :D

Offline muksie

  • Lid
Re: Blender etalage
« Reactie #189 Gepost op: 2009/01/31, 18:00:33 »
weet iemand hoe je 2 bestanden tegelijk kan openen??? ik heb al veel gezocht maar nog niks gevonden...
Misschien kun je iets met File -> Append or Link? Dan kun je wel niet echt twee bestanden tegelijk open hebben, maar wel kun je dan meshes etc. uit een andere .blend gebruiken.

Re: Blender etalage
« Reactie #190 Gepost op: 2009/01/31, 18:18:12 »
bedankt om z snel te antwoorden ! zal zeker eens proberen .
lucas

Re: Blender etalage
« Reactie #191 Gepost op: 2009/02/01, 08:58:02 »
ik heb de mp4 van mijn zus nagemaakt :D
(niet teveel van verwachten ben nog maar beginneling
http://img136.imageshack.us/img136/95/tmp9634od2.jpg
lucas

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Blender etalage
« Reactie #192 Gepost op: 2009/02/11, 10:30:42 »
Voor de liefhebbers: een nieuwe tutorial over een pen maken in Blender op dutchgimpers: http://www.dutchgimpers.nl/index.php?n=Overige.Blenderpen

Geschreven door iemand die ook hier op ubuntu-nl.org lid is (MataS)

edit: Ik ben ook begonnen met Blender:




« Laatst bewerkt op: 2009/02/12, 22:22:53 door leendert »

Offline Mij

  • Lid
Re: Blender etalage
« Reactie #193 Gepost op: 2009/02/15, 12:48:35 »
Weet iemand hoe je die game logic (of eenzelfde systeem) in Blender ook voor filmpjes krijgt. Ik heb namelijk een bootje gemaakt en hij beweegt door die logic in game mode, maar niet in een gerenderd filmpje.

Offline MataS

  • Lid
Re: Blender etalage
« Reactie #194 Gepost op: 2009/02/15, 18:42:21 »

Offline Mij

  • Lid
Re: Blender etalage
« Reactie #195 Gepost op: 2009/02/15, 22:07:09 »
Ok chill, dankjewel! Dat was wat ik bedoelde ja (als het goed is, ik test het later) :)

Offline Mij

  • Lid
Re: Blender etalage
« Reactie #196 Gepost op: 2009/02/16, 17:08:35 »
Lijkt niet te werken met statische objecten.

Offline MataS

  • Lid
Re: Blender etalage
« Reactie #197 Gepost op: 2009/02/23, 16:17:20 »
Een beetje zitten spelen met Curve Modifiers:


en ook met Composite Nodes:

kun je best gave effecten bereiken  :)

Re: Blender etalage
« Reactie #198 Gepost op: 2009/02/23, 19:38:17 »
@MataS: Dat ziet er 'verdraaid' goed uit!   ;)

Groet,
Reginald
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Re: Blender etalage
« Reactie #199 Gepost op: 2009/03/05, 20:48:17 »
ik heb nog een vraagje ik probeer om in een kubus een perfect rond gat uit te snijden maar dat lukt me niet ik heb altijd een heel gekarteld gat dus...hoe moet ik dat doen?


zoiets zou ik willen bekomen want het is misschien wat moeilijk uit te leggen:  http://profile.imageshack.us/user/blenderfreak/images/detail/#255/kubuspa7.gif
 

echt een oplossing ken ik niet maar wel een workaround die ik zelf wel eens gebruikte.

nieuwe mesh, circle
nieuwe mesh kubus
shuif een beetje rond tot circle op de juiste plaats op kubus ligt.
Selecteer cirkel in edit mode en extrude
resize en vergroot het extruded deel in het vlak van de cirkel, zodat je nog altijd 2 dimensionaal werkt.
selecteer de punten verschuif ze naar de lijn van de kubus (waarschijnlijk kan je er een hoop wegsnijden wat het allemaal wat gemakklijker maakt.
selecteer de kubus in edit mode
verwijder een vlak
join de objecten
smelt de hoekpunten samen

voila een kubus met een perfect rond gat.

als je een buis los door je kubus wil vertrek je van een cilinder en een kubus

wie een elegantere oplossing heeft, gelieve het te laten weten. Ik heb ooit gehoord dat er de mogelijkheid is om objecten als eigenschap te geven dat ze stukken uit andere snijden, via pythonscripts.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)