Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Blender etalage  (gelezen 93737 keer)

Offline Math.

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #75 Gepost op: 2008/04/16, 20:56:22 »
Citaat van: Quatroking
Ghih, kan je ook mannetjes enzo maken?
lol, sorry hoor, ff heel erg off-topic, maar die avatar is wel grappig. ^^

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #76 Gepost op: 2008/04/16, 20:57:05 »
Citaat van: Quatroking
Ghih, kan je ook mannetjes enzo maken?
Eigenlijk nooit geprobeerd, zal dat es moeten proberen en zal dit dan es posten.

BTW: gebruikt er hier iemand indigo of yafray als external render of iets anders?

Andy

Offline Math.

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #77 Gepost op: 2008/04/17, 13:36:18 »
Indigo, komt me bekend voor... wat is het ook alweer?

Quatroking

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #78 Gepost op: 2008/04/17, 14:03:08 »
Indigo is een kleur naar mijn weten..

Offline Math.

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #79 Gepost op: 2008/04/17, 14:24:54 »
Citaat van: Quatroking
Indigo is een kleur naar mijn weten..
Goh, wat voor 'n kleur dan? lol :P

Maar ik zag iets over Indigo Terminal Emulator voorbij schieten toen ik aan het googlen was.

Blender etalage
« Reactie #80 Gepost op: 2008/04/17, 16:07:47 »
Indigo is een kleur die in het het lichtspectrum voorkomt met een golflengte van 440 tot 420 nanometer. Indigo ligt volgens de traditionele indeling van het spectrum tussen blauw en spectraal violet in:
Indigo is niet, zoals andere spectrale kleuren als rood, geel, groen, cyaan en blauw één van de primaire of secundaire kleuren.
INDIGO
Verfplanten
Rob van der Hoeden

Voor het kleuren van textiel of verf zijn drie hoofdkleuren nodig: rood, blauw en geel. Vóór de komst van de synthetische kleurstoffen werden deze kleuren uit planten bereid. Heel wat planten lenen zich tot het bereiden van kleurstof (zie een overzichtje aan het eind van dit artikel), maar de voornaamste waren wel de Meekrap voor rood, de Wede en de Indigostruik voor blauw en Saffloer en Kurkuma (saffraanwortel) voor geel.
Etc. dus meerdere betekenissen, zie bijv internet, bibliotheek etc.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #81 Gepost op: 2008/04/17, 17:58:12 »
Citaat van: Math.
Citaat van: Quatroking
Indigo is een kleur naar mijn weten..
Goh, wat voor 'n kleur dan? lol :P

Maar ik zag iets over Indigo Terminal Emulator voorbij schieten toen ik aan het googlen was.
Indigo ... kleur => mja zou kunne
Wat zijn renders?
Renderen is het genereren van een digitale afbeelding uit een driedimensionaal model.
Indigo en yafray zijn dus render engines, zijn dus verschillend van blenders internal render engine.
Moet maar es kijken op de sites.
http://www.yafray.org
http://www.indigorenderer.com/joomla

Andy

Offline JvH

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #82 Gepost op: 2008/04/18, 09:18:49 »
Kan Blender trouwens ook werken met de POV-Ray engine?
Daar heb ik een tijd geleden heel even mee zitten prutsen. Zou wel leuk zijn als ik dat icm Blender zou kunnen gebruiken :)

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #83 Gepost op: 2008/04/18, 18:02:26 »
Citaat van: JvH
Kan Blender trouwens ook werken met de POV-Ray engine?
Daar heb ik een tijd geleden heel even mee zitten prutsen. Zou wel leuk zijn als ik dat icm Blender zou kunnen gebruiken :)
Voor zover ik even gekeken heb op internet is POV-Ray een programma met een internal render zoals de standaard blender.

Andy

Quatroking

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #84 Gepost op: 2008/04/18, 18:38:19 »
Ik geloof dat hij bedoelt of hij ook pov-ray bestanden met blender kan gebruiken :)

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #85 Gepost op: 2008/04/18, 20:04:11 »
Citaat van: Quatroking
Ik geloof dat hij bedoelt of hij ook pov-ray bestanden met blender kan gebruiken :)
Laten we zeggen dat blender zowat alles kan importeren :)

Andy

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #86 Gepost op: 2008/04/18, 22:45:00 »
Glas in blender, ik heb het al een paar keer geprobeerd en het is en blijft moeilijk en het realitische beeld ervan blijft momenteel nog ver weg.


Er is een klein glas effect, blijven oefenen, ik kom er ooit nog wel :)

Andy

Offline eendje

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #87 Gepost op: 2008/04/19, 10:31:38 »
Citaat van: ghih
Glas in blender, ik heb het al een paar keer geprobeerd en het is en blijft moeilijk en het realitische beeld ervan blijft momenteel nog ver weg.

[url]http://img152.imageshack.us/img152/5324/screenshothm3.th.png[/url]
Er is een klein glas effect, blijven oefenen, ik kom er ooit nog wel :)

Andy
Glas kun je alleen goed renderen als je gaat raytracen. Kun je dat niet ergens aanzetten? In POVRAY gaat glas perfect, omdat dat die renderen altijd raytracet.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #88 Gepost op: 2008/04/19, 13:26:05 »
Goede vraag, zou ik eens moeten opzoeken. Merci voor de tip.


Gerendered met blender render engine


Hier de vergelijking.
Links met blender internal render engine, rechts met yafray render engine.
Allebei gemaakt met blender offcourse.
Rechts lijkt mij realistiser maar een beetje te donker, nee?

Andy

Offline eendje

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #89 Gepost op: 2008/04/19, 14:09:37 »
Zie er allebei niet geweldig uit. Kijk nog eens terug hoe je je vallende water hebt gemaakt, want die was wel goed qua belichting en brekingsindex. Nu ik het och heb over brekingsindex. Heb je die wel als materiaal eigenschap ingesteld voor de fles? Een brekingsindex van 1,3 voor water en ~ 1,5 voor glas.

(ik wel zelf ook graag bezig met Blender, maar heb geen tijd :( Ik heb vroeger wel een tijd met POVRAY gewerkt en er zelfs ooit voor mijn afstuderen een animatie mee gemaakt)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Quatroking

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #90 Gepost op: 2008/04/20, 13:57:40 »
Ghih, mocht je nog eens iets nieuws willen proberen, zou je misschien m'n blauwe creatie, Bloque, in 3D kunnen maken? Gezien hij meerendeels vierkant is moet het niet echt moeilijk zijn voor je, als ik kijk naar je andere werk :)


ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #91 Gepost op: 2008/04/20, 20:30:29 »
Citaat van: Quatroking
Ghih, mocht je nog eens iets nieuws willen proberen, zou je misschien m'n blauwe creatie, Bloque, in 3D kunnen maken? Gezien hij meerendeels vierkant is moet het niet echt moeilijk zijn voor je, als ik kijk naar je andere werk :)
http://img337.imageshack.us/img337/2663/explosmsubmission95gi5.png
http://img245.imageshack.us/img245/1879/bloquejo9.gif
Komt in orde quatroking.
Geef me een paar uurtjes en nog vanavond post ik het hier.

Andy

Blender etalage
« Reactie #92 Gepost op: 2008/04/21, 21:18:27 »
Vanavond geweest bij de wereld draait door Blender, met Ton Scherpenzeel.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline eendje

  • Lid
Blender etalage
« Reactie #93 Gepost op: 2008/04/21, 21:39:23 »
Citaat van: Gijsbert
Vanavond geweest bij de wereld draait door Blender, met Ton Scherpenzeel.
???? Ton Scherpenzeel? Bedoel je niet Ton roosendaal de leidende ontwikkelaar van de Blender FOundation?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Quatroking

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #94 Gepost op: 2008/04/21, 21:50:24 »
Ton Scherpenzeel is de toetsenist van Kayak... heeft niks met blender te maken.

Blender etalage
« Reactie #95 Gepost op: 2008/04/21, 22:11:29 »
Inderdaad ik bedoelde Roosendal, ach ja de gedachten dwalen wel eens af.
Een punt voor jullie. :(
Maar wie weet blijkt Ton Scherpenzeel een benadigt Blender artiest te zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #96 Gepost op: 2008/04/21, 22:42:21 »
Wou het vanmorgen posten maar imageshack lag plat en ben nu just terug van men werk maar here it is.


Als je iets veranderd wil, je zegt het maar, ik kan ook de tekst(ballon) erbij zetten als je dat wil.

Andy

Blender etalage
« Reactie #97 Gepost op: 2008/04/21, 23:16:26 »
Ghih, volgens mij heb jij het echt in de vingers.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Quatroking

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #98 Gepost op: 2008/04/21, 23:17:03 »
Fantastisch man! Zou je misschien de 2 groenen in elkaar laten smelten (zoals in het originele plaatje) en er een plaatje van maken, zodat ik hem mooi kan archiveren?

Ik had eerst gedacht dat je alleen Bloque zou maken, maar dit is nog veel beter :)

ghih

  • Gast
Blender etalage
« Reactie #99 Gepost op: 2008/04/22, 01:14:49 »
Citaat van: Gijsbert
Ghih, volgens mij heb jij het echt in de vingers.
Volgens mij zit het in blender :)
en nogtans ben ik niet artistiek aangelegd (ik kon vroeger nooit deftig tekenen, kleuren, schilderen, etc) :s
bedankt voor het compliment alleszins.

@king: no problem, u vraagt ik draai :)
die 2 zijn in mekaar maar je ziet het slecht vanwege de camera positie, zal het sebiet es veranderen.
Wil je een screenshot ervan, zoja vanuit welke hoek, moet er een andere achtergrond(kleur) zijn en welke resolutie van de screenshot eventueel?

Andy