Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voortdurend vastlopen Ubuntu  (gelezen 3241 keer)

Bramsky

• Gast
Voortdurend vastlopen Ubuntu
« Gepost op: 2008/03/29, 11:26:22 »
Ik ben net overgestapt van windows naar linux en het bevalt me ware het niet dat Ubuntu voortdurend vastloopt. Ik vermoed dat het wat met internet of firefox te maken heeft daar dat het enige is wat tussen alle sessies overeenkwam.

Als Ubuntu is vastgelopen reageert nog alleen mn muis, maar ik kan nergens meer op klikken. ctrl alt del of ctrl alt backspace werken ook niet.

Is dit een bekend probleem en zo ja hoe los ik dit op? Als ik een systeem wil dat vast loopt neem ik natuurlijk wel windows :)

alvast bedankt

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/29, 11:31:35 »
Een bekende oorzaak is de matige kwaliteit van Adobe Flash Player 9 voor Linux. Die laat Firefox regelmatig vastlopen op webstekken met Flash filmpjes. Vooral als je er een aantal achter elkaar bekijkt.

Geef eens een opsomming van je harde waren? CPU, RAM-hoeveelheid, videokaart.

Bramsky

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/29, 11:44:52 »
IK heb een radaeon 8500 video kaart
verder heb ik een amd sempron 2500 + en 1 gig werkgeheugen. Ik weet niet of het aan de flashplayer ligt, het is mij niet opgevallen dat iedere site waarbij het systeem vastloopt flash heeft en hij loopt zeker niet altijd vast bij de flash player.

Eider

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/29, 11:47:43 »
Bezoek je steeds dezelfde sites of loopt Ubuntu bij totaal verschillende websites vast?

Bramsky

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/29, 11:55:15 »
totaal verschillende hoewel hij zojuist weer vastliep bij de flashplayer, wat doe ik hier aan? want hij zit echt helemaal vast dan

Offline RobinAJ

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/01, 18:10:20 »
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Ook met filmpjes. Ik ben ook nieuw en ik geloof dat ik geen Adobe Flashplayer er op heb staan. Ik het begin heb ik dacht ik de keus gehad tussen flash en iets anders wat mij een linuxterm leek. Dat heb ik er toen op laten zetten door de software. Ook hier bevriest de computer volledig en de enigste oplossing die ik weet is reset. Ik heb een poging gedaan om adobe er op te zetten maar dat lukt mij (nog) niet. Ben (nog) niet thuis met de terminal en grafisch lukt het me niet.
Oja, mijn computer is een AMD Athlon 1700+, 512mb geheugen en een Voodoo2 kaart erin. Besturingssysteem is Gutsy met Mozilla Firefox.
Problemen liggen vooral bij filmpjes van Youtube, krijg ik niet te zien, systeem loopt helemaal vast dan. Verder ben ik heel tevreden over Ubuntu, werkt boven verwachting lekker snel en soepel.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/01, 18:47:15 »
Citaat van: RobinAJ
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Ook met filmpjes. Ik ben ook nieuw en ik geloof dat ik geen Adobe Flashplayer er op heb staan. Ik het begin heb ik dacht ik de keus gehad tussen flash en iets anders wat mij een linuxterm leek. Dat heb ik er toen op laten zetten door de software. Ook hier bevriest de computer volledig en de enigste oplossing die ik weet is reset. Ik heb een poging gedaan om adobe er op te zetten maar dat lukt mij (nog) niet. Ben (nog) niet thuis met de terminal en grafisch lukt het me niet.
Oja, mijn computer is een AMD Athlon 1700+, 512mb geheugen en een Voodoo2 kaart erin. Besturingssysteem is Gutsy met Mozilla Firefox.
Problemen liggen vooral bij filmpjes van Youtube, krijg ik niet te zien, systeem loopt helemaal vast dan. Verder ben ik heel tevreden over Ubuntu, werkt boven verwachting lekker snel en soepel.
Bij jou zit het extreem fout..... Vastlopen op Flash is bij de Adobe Flash Player iets, wat meestal pas na 5 of 6 filmpjes gebeurt.

Vervang de open-bron-speler (Gnash) eens door Adobe Flash Player? Eerst de open-bron-speler verwijderen en daarna dit doen:
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

Adobe Flash Player zit in het pakket ubuntu-restricted-extras, dus die krijg je dan automatisch mee.

Offline RobinAJ

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/01, 19:39:43 »
Wat ben ik blij met zulke behulpzame mensen! Het werkt, ik heb eindelijk het filmpje kunnen zien wat ik al dagen wou zien maar niet voor elkaar kreeg. Heb je stappenplan tot de letter uitgevoerd en het draait als een tierelier... Alleen of tie na 5 filmpjes vastslaat heb ik nog niet geprobeerd, voorlopig ben ik in mijn nopjes. Heb de link trouwens bij mijn bookmarks gezet.

Hartelijk dank voor dit razendsnelle en prima advies.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/01, 23:42:08 »
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)

Bramsky

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/02, 17:27:34 »
Voor mijn brobleem is het helaas niet de oplossing. Heeft iemand suggesties?
Ik heb ook alleen de gnashplayer gehad maar dan draaien de filmpjes verschrikkelijk houterig en langzaam (en onkijkbaar).

Weet iemand wat? alvast bedankt (de meeste problemen heb ik met youtube en pas na een paar minuten.)