Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ekiga en pidgin internet messenger  (gelezen 1204 keer)

Koen460

• Gast
ekiga en pidgin internet messenger
« Gepost op: 2008/03/29, 08:07:56 »
Ik heb sinds ongeveer een week geleden ubuntu 7.10 naast windows xp geinstalleerd. In XP kan ik zonder moeite de webcam in msn gebruiken.Onder Ubuntu en met name met pidgin messenger kan ik de webcam niet gebruiken! Ekiga werkt en geeft beeld via de webcam. Heeft iemand een idee hoe dat komt? bij voorbaat dank. Tot nog toe heb ik op dit forum nog geen artikel gezien wat hieraan refereert.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/29, 11:49:26 »
Citaat van: Koen460
Ik heb sinds ongeveer een week geleden ubuntu 7.10 naast windows xp geinstalleerd. In XP kan ik zonder moeite de webcam in msn gebruiken.Onder Ubuntu en met name met pidgin messenger kan ik de webcam niet gebruiken! Ekiga werkt en geeft beeld via de webcam. Heeft iemand een idee hoe dat komt? bij voorbaat dank. Tot nog toe heb ik op dit forum nog geen artikel gezien wat hieraan refereert.
Bij Pidgin moet U wel de plugin activeren voor webcam  , die plugin heet Cam shooter.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Koen460

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/29, 17:56:44 »
Bedankt voor de tip. Ga ik gelijk uitproberen!

Offline WillemII

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/03, 19:31:32 »
Zie ik er niet bij staan, bij de plugins

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/03, 20:47:21 »
Citaat van: wandarooze
Bij Pidgin moet U wel de plugin activeren voor webcam  , die plugin heet Cam shooter.
Ben je zeker dat dit geen amsn plugin is? Voor zover ik weet bestaat er geen plugin voor pidgin.

Koen460

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/11, 07:04:53 »
Ik denk dat het probleem met mijn webcam komt doordat ik een sn9c201 whitcom gebruik. Ik heb inmiddels vele artikelen van mensen gelezen die er ook niet in slagen een dergelijke webcam onder Ubuntu aan de praat te krijgen. Wllicht kan ik maar beter een andere webcam met ondersteuning voor Ubuntu aanschaffen. Verder kon ik onder Pidgin messenger ook de bewuste plugin Camshooter niet zien! Mijn vraag is nu: Welke webcams worden op dit moment door Ubuntu wel ondersteunt?