Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu start niet goed op  (gelezen 1363 keer)

Ubuntu start niet goed op
« Gepost op: 2008/03/28, 11:09:53 »
Hallo,
Ik heb zojuist Unbuntu opnieuw opgestart, maar ik mis de knoppen. Zowel boven als onderin het scherm zie ik een lege taakbalk. Het enige dat ik op mijn scherm zie zijn mijn schijven. Hoe kan ik Ubuntu opnieuw opstarten? Ik weet niet of de computer gewoon uitzetten een linke optie is.

Edit:
Op het moment dat ik opstart zie ik even de taakbalken, maar zo gauw mijn achtergrond zichtbaar wordt, zie ik alleen mijn schijven en de prullenbak.

Refreshen heb ik gevonden: ctrl/alt/backspce

Nu nog kijken hoe ik kan uitschakelen.

Groeten,
Mischa

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/28, 11:15:27 »
Probeer eerst je grafische omgeving eens opnieuw te starten, tesamen duwen op de knoppen: Ctrl-Alt-Backspace

Moest dat nog geen effect hebben, duw je op Ctrl-Alt-F2 (nog niet duwen, eerst verder lezen).
Je scherm wordt volledig zwart en je dient opnieuw in te loggen. Je kan nu je computer opnieuw opstarten door in te geven:
sudo shutdown -r now

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/28, 11:21:31 »
restarting.......

HELAAS, de balken blijven leeg. Rechtsklik op balk geeft ook geen opties.

Het enige dat ik onlangs geïnstalleerd heb is een wereldklok die in de bovenbalk stond.

Beetje vreemd is het wel.

Mischa

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/28, 13:54:50 »
Installatie gedaan met een corrupte CD? Controleer de CD eens in zijn eigen opstartmenu: Check CD for defects.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/28, 14:21:13 »
Heeft geen zin. Ik heb een week met Ubuntu gedraaid en toen ging alles goed. CD was ook niet corrupt, dat heb ik voor de installatie gecontroleerd. Ik wilde Thunderbird opstarten om mijn email-account in te stellen, maar ik kreeg iedere keer de melding dat het programma al draaide. Ik had geen mogelijkheid om Thunderbird te stoppen, vervolgens heb ik de computer netjes opnieuw opgestart en sindsdien heb ik dit probleem.

Groeten,
Mischa

Offline siegi

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/28, 14:38:31 »
Volgens mij zorgt die wereldklok er gewoon voor dat je panel niet meer start.
Die wereld klok is namelijk een applet ervan.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/28, 15:34:10 »
hm, klinkt heel aannemelijk. Kan ik die de-installeren zonder dat ik de balk ter beschikking heb? Met andere woorden, kan ik op een andere manier in het programmabeheer komen?

Groeten,
Mischa

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/28, 15:40:02 »
control-alt-F2 drukken.
Inloggen
sudo apt-get remove intlclock
sudo reboot

« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/28, 16:03:06 »
We gaan het eens proberen

Nou, alsof de duvel ermee speelt. Zonder iets te wijzigen is daar mijn balk weer, met knoppen en clock. Een beetje vreemd is het natuurlijk wel. Nu loop ik weer tegen het volgende probleem aan, maar daar zal ik een nieuw topic voor starten. Dit wijzig ik in Opgelost. Mocht zich in de toekomst weer zoiets voordoen, de-installeer ik gewoon die clock en zie dan wel verder.

Bedankt voor jullie moeite.

Mischa