Sinds een tijdje draai ik weer een multibootsysteem met windows naast Ubuntu. Nu maakte ik voorheen altijd een backup van een windowsinstallatie met Norton Ghost in het geval m'n windows weer dichtgeslipt was of wanneer er programma's moeilijk begonnen te doen. Dit ging normaal met twee opstartdiskette's, maar daar ik geen diskettestation meer heb en eigenlijk een alternatief zoek voor Norton Ghost vroeg ik mij af hoe dit het handigst te doen.
Ik heb al eens Ghost voor Linux geprobeerd, maar durfde er toen der tijd niet veel mee te doen en was bang dat ik fouten zou gaan maken. Maar wat ik me eigenlijk afvraag is, werkt het bijv. ook als ik mijn windowspartitie in Linux mount en vervolgens een tarball van de gehele inhoud van deze directory maak?
Zeg maar als voorbeeld:
#mount /dev/hda1 /media/windows
#cd /media/windows
#tar -cvf winbackup.tar /home/gebruikerEn dat ik dan later mijn windowspartitie leeg kan halen en mijn tarball weer op deze partitie kan uitpakken?
Werkt deze methode, of zijn er wellicht handigere/betere methodes? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle tips zijn van harte welkom!