Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: synaptic werkt niet  (gelezen 2001 keer)

Offline afroke

• Lid
synaptic werkt niet
« Gepost op: 2008/03/24, 15:04:15 »
als ik synaptic wil opstarten krijg ik deze error

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

als ik da dan doe komter op dat aleen de beheerder dat kan doen ... ik ben de beheerder

pls help

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
synaptic werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/24, 15:08:06 »
doe:

sudo dpkg --configure -a

sudo vraagt om je eigen wachtwoord en is een methode om als gebruiker administratieve taken te kunnen doen.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

synaptic werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/24, 15:18:35 »
Let wel op, als je sudo gebruikt, dan zie je niets als je je paswoord typt, zelfs geen sterretjes, "dat hoort zo" zou Pjotr123 zeggen ;).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

synaptic werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/24, 15:26:21 »
Citaat van: tukcedo
doe:

sudo dpkg --configure -a

sudo vraagt om je eigen wachtwoord en is een methode om als gebruiker administratieve taken te kunnen doen.
Bij een bepaalde update bij ons thuis kregen we hetzelfde probleem. Bovenstaande code in de terminal leverde een vastloper op. Echter het invoeren van deze code in de recovery mode deed het probleem verdwijnen ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Hostpik1992

• Gast
synaptic werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/05, 16:53:53 »
Ik heb hetzelfde probleem! Tijdens het updaten loopt ie vast bij capplets data update. Eerst dacht ik; het is een grote update, maar na een uur bleef ie er nog steeds op hangen. Ik ging dus maar even herstarten en poef! Ik kon synaptic niet meer gebruiken. Hij gaf precies dezelfde foutmelding!

synaptic werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/05, 19:22:20 »
Doen wat kebabfish u aanraad, heb ik ook moeten doen en alles is opgelost. Synaptic werkt zonder problemen en de updates komen héél vlug naeen. Gisteren 59 en vandaag idem.
Doch let op met het sudo commando.
Komt zeker wel goed.
Groet en prettig weekend,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Hostpik1992

• Gast
synaptic werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/05, 20:21:46 »
btw als je sudo dpkg --configure -a intypt. Installeren de updates dan wel gewoon naar behoren? Want bij mij loopt hij ook vast en als ik dan synaptic wil gebruiken zegt hij dezelfde foutmelding. Ik heb dat dus een keer meegemaakt en hem heel Ubuntu toen geherinstalleerd. Dat wil ik niet nog een keer doen!

synaptic werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/05, 20:36:06 »
Als het daarmee niet lukt, zijn er nog wel mogelijkheden, hoor.  Gewoon de foutmeldingen hier weergeven (of intikken in de zoekfunctie) en er komt wel een oplossing. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

synaptic werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/06, 09:39:21 »
Citaat van: Hostpik1992
btw als je sudo dpkg --configure -a intypt. Installeren de updates dan wel gewoon naar behoren? Want bij mij loopt hij ook vast en als ik dan synaptic wil gebruiken zegt hij dezelfde foutmelding. Ik heb dat dus een keer meegemaakt en hem heel Ubuntu toen geherinstalleerd. Dat wil ik niet nog een keer doen!
bij ons werkte het, gelukkig. Zou niet weten hoe je het anders oplost. Doch op dit Forum zijn er wel die zaak klaren,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Hostpik1992

• Gast
synaptic werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/06, 11:37:31 »
Ik ging proberen te updaten nadat ik die vode had ingetypt en het resulteerde in hetzelfde. Hij liep vast bij Capplets-data en ik moest herstarten. Daarna typte ik de code nog een keer in en toen zei ie: setting up capplets-data (1:2.20.1-oubuntu1) ... Het duurde te lang dus ik ging maar weer herstarten, maar nu in recovery mode. En nu doet ie er net zo lang over

Er is dus echt iets mis daarmee. Een andere pc waarop ik het installeerde had ik er ook al last van! Hoort het altijd zo lang te duren?

edit: Hi is nu langs capplets-data. Fingers crossed...

Hostpik1992

• Gast
synaptic werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/06, 11:42:45 »
Okay hij is nu klaar. Hij zegt wel dit:

Errors were encountered while processing:
libpng12-0

Zal ik hier nog last van krijgen?

synaptic werkt niet
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/06, 12:05:55 »
Kijk eens in Systeem-->Beheer-->Synaptic of hij onderaan aangeeft of er gebroken pakketten zijn.  Zo niet, dan zal het wel loslopen. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Hostpik1992

• Gast
synaptic werkt niet
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/06, 17:29:28 »
De PC is nu op to date! Gelukkig :D

synaptic werkt niet
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/06, 18:10:10 »
Daarmee is het probleem van Hostpik1992 (Waar komt je nickname vandaan ? wel opgelost en zijn wij allemaal natuurlijk DIK tevreden :lol: , maar de topicstarter -afroke- is niet meer teruggeweest ... :(

Hostpik1992

• Gast
synaptic werkt niet
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/06, 18:16:30 »
Citaat van: Prosper
(Waar komt je nickname vandaan ?
Dat is een heel grappig verhaal.

Toen ik wist wat de term Hospik betekende (medic) speelde ik veel Halo op de PC. Ik hostte veel games daar en sindsdien noem ik mezelf Hostpik :)

Achja Afroke... Hij heeft misschien ook de oplossing gevonden en heeft niet gereplied

synaptic werkt niet
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/06, 18:27:49 »
Die link is naar een topic daarover.
Toch bedankt voor de uitleg.  Gewoon nieuwsgierig, weet je. :cool: