Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubus  (gelezen 523 keer)

prlwgn

• Gast
Kubus
« Gepost op: 2008/03/24, 14:24:08 »
Goede middag
Heb met Ubuntu alles fijn in orde. Alles werkt hier goed. Ben nu geheel ingeburgerd in dit systeem. Blij dat ik niet met Vista SP1 hoef te werken (Drama).
Alleen heb ik in die Compiz instellingen nog steeds geen kubus op de desktop. Niet dat dit een ramp is want zonder gaat ook alles prima. Ik blijf een leek en ben er trots op dat alles goed loopt hier, maar de enige vraag die ik wil stellen is als leek: Dat ik geen kubus heb op de desktop komt dit doordat ik geen videokaart heb geinstalleerd??

Kubus
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/24, 14:27:51 »
Het is niet omdat je niet zelf een Nvidia of een Ati kaartje in je computer hebt gestoken, dat je geen videokaart hebt. Ik zal zelfs meer zeggen: iedere computer waar je een scherm op kan aansluiten, heeft een videokaart. Dit zijn echter niet altijd geweldige gamers-kaarten, maar het zijn toch kaarten.

Zoals gewoonlijk met beginners moeten we het er weer uitleuren ;).

Heb je compiz config settings manager geïnstalleerd? Zo ja, welke opties heb je al geprobeerd en wat zijn de resultaten? Heb je al compiz in de terminal proberen te draaien en enventuele foutmeldingen geregistreerd?
Zou je de uitvoer van het commando "glxinfo" kunnen geven (zonder aanhalingstekens)?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net