Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu herinstalleren, waarbij home dir niet verloren gaat  (gelezen 702 keer)

Ubuntu herinstalleren, waarbij home dir niet verloren gaat
« Gepost op: 2008/03/24, 13:42:58 »
Ik heb ubuntu eerder geinstalleerd volgens de instructies op de website, waarbij meerdere parties aangemaakt.
Waaronder een afzonderlijke partitie voor de home map.

Nu moet ik een herinstallatie uitvoeren, hierbij wil ik de home- partitie behouden, het is ook niet de bedoeling dat de gegevens van de home map overschreven worden.

Kortom voordat ik hieraan begin, zou ik graag wat tips willen ontvangen.
Waarschijnlijk moet ik kiezen voor handmatige installatie?? Waarbij de root partitie wel geformateerd wordt en de home partitie niet?

Nu ik toch moet herinstalleren, ga ik maar direct voor de 8.04 versie.
Henk
Vlissingen

vespertilio

  • Gast
Ubuntu herinstalleren, waarbij home dir niet verloren gaat
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/24, 13:47:18 »
je zou kunnen met da partitiebeheerder, je homepartitie tot het minimum verkleinen.
Dan de swap-partitie en de gewone partitie aanmaken. Eenmaal geinstalleerd kun je dan geloof ik nog aan je homepartitie... Maar ik zou wachten van het te doen tot er bevestiging gekomen is van mensen die er meer van kennen dan ikzelf ^^

Offline mcgyver

  • Lid
Ubuntu herinstalleren, waarbij home dir niet verloren gaat
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/24, 14:15:54 »
Ik doe het via de alternate cd.

Handmatig instellen van partities, dan / partitie verwijderen en ook swap.

Dan maak ik de / en de swap opnieuw aan en laat de /home gewoon zo. je moet dan aangeven dat de oude /home ook je nieuwe wordt en dat je hem niet wil laten formatteren (of overschrijven?)

Toch is een backup maken van je gegevens altijd goed.

Ubuntu herinstalleren, waarbij home dir niet verloren gaat
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/24, 14:17:21 »
Gewoon bij het installeren kiezen voor handmatige installatie en dan alles formateren buiten /home

Offline Bobbie

  • Lid
Ubuntu herinstalleren, waarbij home dir niet verloren gaat
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/24, 14:20:16 »
Je hebt de smaak goed te pakken, inderdaad je home niet formatteren en de Root wel

Je wild dan gelijk overstappen naar 8.04, dat wordt ten zeerste af te raden voor een beginnende gebruiker, omdat er nog veel problemen mee zijn.

Einde april zal hij wel ok zijn en dan kan je dit draadje gebruiken

http://computertip.googlepages.com/opwaarderen


gr