Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows Terug Installeren  (gelezen 992 keer)

Webmeester

  • Gast
Windows Terug Installeren
« Gepost op: 2008/03/22, 20:13:02 »
Beste mensen;
ik heb een beetje een "complex" probleem,
m'n vriend heeft op mijn aanraden laatst Ubuntu op z'n PC geinstaleerd, heb 'm alle nodige hapvoer gegeven, de volledige installatie handleiding etc., nu heeft hij alsnog dom genoeg geen Dualboot gemaakt, en Windows dus gewist.
Nu wil 'ie die graag terug, Ubuntu draait prima, maar 't is een

Citaat
gevoelskwestie, en ik wil gewoon alle games enzo goed kunnen spelen
Hoe!?!
Aangezien hij like, 0% verstand d'rvan heeft, ga ik 't proberen voor 'm te regelen, ik heb Packard Bell (fabrikant, welke de OS meegeleverd heeft) al gebeld, maar die zeggen; "Ubuntu d'r af gooien, en dan een recover CD kopen, $99,-..." No way!

Wat te doen?

Groet,

Windows Terug Installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/22, 20:18:23 »
Als je geen CD hebt met Windows erop staan... tja... BitTorrent is een leuk programmaatje ;)

Anders kan je gewoon met GParted de Ubuntupartitie verkleinen, een nieuwe ntfs-partitie maken en windows daarop installeren. Dan nog eventjes grub herstellen (met grub-install kan je dit doen) en alles is gebakken :)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Windows Terug Installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/22, 21:40:39 »
Heeft-ie die recover-CD dan niet bij z'n PC gekregen of een andere CD waar het meegeinstalleerde OS op stond? Da's fijne service anders van PB.

En die Bill zich maar afvragen waarom de handel in illegale versies van zijn OSje zo levendig is natuurlijk? Eerlijk gezegd was dit een van de (honderden) redenen waarom ik al jaren terug full-time ben overgestapt op een Open Source OS ...
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline siegi

  • Lid
Windows Terug Installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/22, 21:48:02 »
Normaal zou je met een gewone windows cd en de oem code op de sticker van je pc, windows moeten kunnen installeren.
En dit op een legale manier.
Aan deze windows cd komen is natuurlijk iets anders :)

Windows Terug Installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/22, 22:18:16 »
Mijn zoon heeft een laptop van Packard Bell en geen Windows cd maar een recovery partitie, staat dat er niet nog op?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Webmeester

  • Gast
Windows Terug Installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/22, 22:55:07 »
Citaat van: arie
Citaat van: siegi
Normaal zou je met een gewone windows cd en de oem code op de sticker van je pc, windows moeten kunnen installeren.
En dit op een legale manier.
Aan deze windows cd komen is natuurlijk iets anders :)
die windows cd kan je lenen of kopieren, het gaat om je key, en die heeft tie.
en een cd kopieren in dit geval heb ik minder problemen mee dan dat zo goed als ieder " A-merk "  te belazerd is om er een fatsoenlijke cd bij te doen
Nog beter; PB vraagt de gebruiker om OF zelf een recovery CD te maken, OF er eentej te kopen (!).

Probleem is verder opgelost, vriend uit bed gebeld, heb net een CD'tje opgehaald, key staat nog aan de zijkant, en morgen kan mr. weer met z'n CoD4 aan de gang:-).

M.V.G.