Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine wil niet werken onder AMD64  (gelezen 460 keer)

Offline kokx

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Wine wil niet werken onder AMD64
« Gepost op: 2008/03/22, 16:13:17 »
Ik probeer al een tijdje wine te laten werken onder gutsy 64-bit, maar het is me nog steeds niet gelukt. Het 'installeren' via apt of via dpkg gaat altijd goed, maar als ik winecfg probeer te draaien, krijg ik (zowel bij de versie uit apt, en de laatste wine versie):

pieter@pieter-ubuntu:~$ winecfg
wine: creating configuration directory '/home/pieter/.wine'...
Could not load Mozilla. HTML rendering will be disabled.
Segmentation fault (core dumped)
wine: wineprefixcreate failed while creating '/home/pieter/.wine'.
pieter@pieter-ubuntu:~$ wineserver: could not save registry branch to /home/pieter/.wine-btY2tn/system.reg : No such file or directory
wineserver: could not save registry branch to /home/pieter/.wine-btY2tn/userdef.reg : No such file or directory
wineserver: could not save registry branch to /home/pieter/.wine-btY2tn/user.reg : No such file or directory
Ik heb een tijdje hierop zitten googlen, maar ik kan geen gerelateerd probleem vinden.

Edit: Ik heb even zelf de .wine directory aan proberen te maken (wat winecfg blijkbaar zelf niet 'wil' doen). Als ik hierna weer winecfg uitvoer, komt het winecfg scherm er wel (na 10 sec.  wachten), maar hij slaat niets op.

Daarbij komt er ook dit te staan in de terminal:
pieter@pieter-ubuntu:~$ winecfg
Warning: the specified Windows directory L"C:\\windows" is not accessible.
Warning: the specified System directory L"C:\\windows\\system32" is not accessible.
Warning: could not find DOS drive for current working directory '/home/pieter', starting in the Windows directory.
Warning: the specified System directory L"C:\\windows\\system32" is not accessible.
Warning: could not find DOS drive for current working directory '/', starting in the Windows directory.
err:wineboot:main Cannot set the dir to L"C:\\windows" (2)
Warning: could not find DOS drive for current working directory '/', starting in the Windows directory.
Edit2: Na nog wat meer gegoogle, vond ik dit:

http://sudan.ubuntuforums.com/showthread.php?t=432604

Wat daar stond werkte helaas niet bij de laatste versie van apt, maar wel bij de laatste versie van de wine site zelf.

Offline marten_beginner

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/22, 17:18:51 »
Er is een fout waardoor de neppe wine c: schijf niet is gevuld, dat is logisch, want je hebt zelf je .wine directory gemaakt. Ik zou proberen om in de synaptic wine !volledig! te verwijderen, en daarna ook de .wine map in je home. Daarna zou ik wine opnieuw installeren. Als het goed is maakt wine dan in je .wine een c: drive aan. (Een map.) Je kan ook proberen om de speciale wine-reporsetys te gebruiken. Zie: http://www.winehq.org/site/download-deb

Marten

Offline kokx

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/22, 17:48:04 »
@marten_beginner: Dat is ongeveer wat ik heb gedaan, en dat werkt ook volledig. Simpele programmatjes draaien al onder wine, nu steam nog, maar daar post ik (als nodig) nog wel een topic voor.

Offline marten_beginner

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/22, 18:10:55 »
Mooi, succes met stream!