Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: frequency is out of range  (gelezen 621 keer)

Rint

• Gast
frequency is out of range
« Gepost op: 2008/03/22, 13:32:41 »
Hallo

Al van bij de installatie van Ubuntu krijg ik bij opstarten de boodschap:

"Attention: 63K/59 Hz frequency is out of range."

Bij afsluiten komt die boodschap weer en moet ik mijn PC uitschakelen door 6 seconden op de startknop duwen.

Ik heb een Nvidia Aladdin TNT2 grafische kaart en een Philips 105S monitor (inderdaad, er begint al wat roest op te komen) ;)

Wat de grafische kaart betreft heb ik al geprobeerd met een driver van de website van Nvidia zelf en met het programma Envy; beide zonder resultaat.

Volgens de handleiding van de monitor kan die volgende waarden aan:
- Horizontal 30 - 63 K
- Vertical 50-120 Hz

Als ik in screen and graphics de monitor laat detecteren, komt die tot dezelfde waarden. Ik heb de monitor al ingesteld als Philips 105S en Plug & Play, maar blijf bij hetzelfde probleem.

Iemand een ideetje ?

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/22, 14:42:00 »
Envy is niet aan te raden.

Wat ge het beste kunt doen is in de terminal "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" uitvoeren. Laat ALLES als default staan, behalve dat je voor de monitorinstellingen voor advanced kiest. Vervolgens stel je de refresh rates in binnen de waardes die de handleiding aangeeft, dus 35-58 en 55-115. Vervolgens xserver herstarten met ctrl+alt+backspace. Dat zou het probleem moeten verhelpen.

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/22, 14:48:54 »
Juist. Bediening met Tabtoets, spatiebalk, entertoets.

Rint

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/22, 15:19:35 »
Heb ik gedaan maar 't helpt niet.

Nadat ik die xorg heb heringesteld, zie ik wel volgende boodschap:

FATAL: Error inserting battery (/lib/modules/2.6.22-14-generic/kernel/drivers/acpi/
battery.ko): No such device

Heeft dat er misschien iets mee te maken ?