Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwart scherm  (gelezen 836 keer)

vandeuren

• Gast
zwart scherm
« Gepost op: 2008/03/21, 21:29:52 »
heb pentium III - 512 MB geheugen , 1 HD , waar windowsXP op staat , ik doe mer de cd van ubungu een dualboot , vooreerst heb ik men HD in windows op fouten gecontroleert , dan geformateert , dan terug op fouten gecontroleert = alles ok , dan de cd van ubungu erin , via f2 nederlands genomen , dan cd op fouten gecontroleert , alles was ok , en dan de bovenste regel genomen , dus installeren , ik kreeg dan precies een DOS modus een reeks regels die voorbij kwamen , dan werd het scherm zwart , en dat is nu nog bezig ?? ik zit er dus al een half uur te wachten op het bureau blad van ubungu , maar het scherm blijft zwart ???

vandeuren

• Gast
zwart scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/21, 22:14:33 »
mijn scherm begint te knipperen , pc stopt , en er zijn geen verdere aktiviteiten , heeft volgens mij iets te maken met ofwel de vga kaart of iets anders , ik krijg even een orange scherm , dat blijft enkele seconden staan , verdwijnt , en dan zwart scherm en scherm gaat knipperen en dan gedaan , er gebeurt dan geen verdere installatie ???

weet iemand hier raad op ?
dank u

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
zwart scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/21, 22:48:07 »
Probeer eens een installatie met de Alternate CD? Die heeft een ander installatieprogje.
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/7.10/ubuntu-7.10-alternate-i386.iso

vandeuren

• Gast
zwart scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/21, 23:45:05 »
ik heb een memtest gedaan , en nu gaat het blijkbaar wel , er zitten in die pc 2 cd lezers in , en ik heb de cd van ubuntu in een andere gestoken , en nu gaat het wel .

Alleen gaf hij een foutmelding weer , dat het geluid niet zou werken ????

en men bureaublad en iconen en muis wijzer staan te klein ??? kan ik dat na de installatie nog aanpassen ( zoals in windows ) ??

voor de rest lijkt het nu te lukken , dit is voor mij totaal nieuw en ik ben al een dagje ouder ( 61 )

ik heb nog een probleem , ik woon in frankrijk , en heb hier een telefoon internetverbinding met france telecom - maar - omdat die verbinding zo traag is , dat noemen ze hier een "bad debit " is nog zo een zeeeeer trage verbinding van in de tijd van de eerste pc's , heb ik nu een astra sateliet verbinding .

Hoe werkt dit , simpel , astra heeft een speciaal progje http://f10  , en via dit progje klik ik enkel connecteren aan , en dat progje verbind automatisch met france telecom , als ik iets wil downloaden , gaat dat dus eerst naat france telecom , die geven het door aan astra luxemburg , en die zenden dat door via sateliet naar mij .
nu hoop ik maar dat dit ook gaat werken in ubuntu ???

vandeuren

• Gast
zwart scherm
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/22, 02:57:05 »
het is dan toch gelukt , ubuntu staat erop , maar , 8 keer heb ik opnieuw moeten installeren vooraleer het lukte , en nog niet helemaal , ik heb de laatste 3 keer van herinstallatie vastlopen van het systeem gehad , toen hij taalpaketten DL.
Ik heb die taalpaketten er dan maar af gelaten , gevolg is , alles staat in het engels ?? hoe krijg ik die er nu terug op ??

Toen ubuntu er dan volledig opstond en ik terug reboote , kwamen er 201 paketten om te DL , en dat ging vanzelf ?? wel eigenaardig .

Weet iemand hoe ik dat taalpakket er soms nog op krijg ??

dank u

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
zwart scherm
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/22, 11:03:52 »

vandeuren

• Gast
zwart scherm
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/22, 11:23:30 »
het geluid werkt blijkbaar ook niet ?
het is een oude pc pentium III - creativ geluid ??
mischien drivers halen bij creativ of ????

Ik zie verschillende schermresoluties , heb ze allemaal geprobeerd , maar geen enkele die men scherm volledig kan vullen , heb dus ubuntu niet volledig op het scherm ??
wie weet daar raad op

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
zwart scherm
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/22, 11:39:27 »
Schermvulling: ja hee, wel even bijsturen met de knoppen van je monitor zelf, he.

Creative Soundblaster:
http://computertip.googlepages.com/geluidskaartinubuntu