Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wallpaper organizer / changer  (gelezen 968 keer)

Jesster

• Gast
Wallpaper organizer / changer
« Gepost op: 2008/03/21, 10:04:46 »
Hallo,

Ik ben nu al ettelijke dagen op zoek naar een goede wallpaper organizer voor linux.
Er zijn er al een paar de revue gepasseerd, maar geen enkel voldoet aan mijn (mss te hoge) verwachtingen.

Een programma dat ik voeger gebruikte in het Windows tijdperk was "active multiwallpaper changer" (http://www.multiwallpaper.com/)

Dit was wel een degelijk programma waar je hele mappen kon invoegen en dan 1 voor 1 afbeeldingen kon disablen.
Ook het automatisch stretchen, tile, center van een wallpaper naargelang de afmetingen vond ik bijzonder handig.
Een ander programma heb ik net gevonden en lijkt me ook wel degelijk.  (AllWallpapers)

Het is dus in dit genre van programma's dat ik een oplossing zoek, maar dan voor ubuntu.

Heeft iemand zo een programma draaien, of weet van zo een tool?

Ondertussen blijf ik geduldig verder zoeken.

Groetjes

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/21, 14:34:02 »
Zover ik weet zijn er geen GUI's voor veranderende backgrounds.
Mbv scripts kan het wel, zie oa http://forum.ubuntu-nl.org/message/163279#p163279 of google.

StevenD

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/21, 15:28:41 »
In kde kan je een veranderend bureaublad hebben. Je kan de achtergronden waaruit geselecteerd moet worden toevoegen aan een lijst. Om de x minuten (zelf op te geven) verandert de achtergrond dan. Ik weet niet of het zo iets is dat je zoekt?

hosti

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/21, 22:58:19 »
*tiens*
ik heb onlangs nog een applet gezien hier onder gnome gezien waarmee je wallpapers uit een bep. dir. automatisch kan instellen (bv. om de minuut)

« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/21, 23:43:23 »
Op deze bladzijde vind je een lijstje met linksnaar enkele scripts/programma's die dat voor elkaar brengen.
En dit is een volledige handleiding voor de installatie van een GUI om zo'n ding te besturen.

Hoop dat je'r wat aan hebt. :)

Edit :  Het applet waarvan hierboven sprake is waarschijnlijk wallpaper tray. Kan je gewoon installeren via Synaptic !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/22, 00:29:36 »
Om het op z'n plaats en in gang te krijgen, heb ik ALT+F2 gedaan, dan wallpaper-tray getikt.  Vervolgens kies je een directory waarin je een hoop wallpapers hebt staan (bij mij is dat /home/ikke/Pictures/achtergronden (die laatste twee heb ik dus zelf aangemaakt.) Je kiest daarna nog de opties: interval en manier van tonen. Kies daar best voor stretched, dan heb je geen problemen met afwjkende formaten.
I keb een interval van 1 minuut gekozen, dat is het kortste dat kan.  Heb ook maar ineens getest: als je "toevallig" (express) met die kubus van compiz aan 't draaien bent, verandert 'm de wallpaper nog altijd op het voorziene moment.
:lol:
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...