Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onoplosbare afhankelijkheden  (gelezen 910 keer)

Offline Nassara

• Lid
Onoplosbare afhankelijkheden
« Gepost op: 2008/03/19, 20:14:46 »
Heb net Ubuntu opnieuw geinstalleerd. Bij een poging om Amarok toe te voegen via Synaptic, krijg ik volgende foutmelding:
"Kan niet alle paketten markeren voor installatie of bijwerken. De volgende pakketten hebben onoplosbare afhankelijkheden. Controleer of alle benodigde pakketbronnen zijn toegevoegd en ingeschakeld in de voorkeuren"

Wat moet ik hiermee aanvangen?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/19, 20:17:37 »
Je moet precies aanvangen wat de foutmelding zegt:
Controleer of alle benodigde pakketbronnen zijn toegevoegd en ingeschakeld in de voorkeuren"

Je hebt dus nog niet alle bronnen in je sources.list aangezet.

Dit kan je doen bij je voorkeuren, en vink dan meteen de cd-rom af, zodat hij niet aldoor op de cd-rom blijft zoeken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Nassara

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/19, 20:50:22 »
Nochtans heb ik bij "pakketbronnen" alles aangevinkt, dat wil zeggen zowel main, universe, restricted als multiverse. Maar steeds dezelfde foutmelding?

« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/20, 17:59:41 »
Heb je al op reload proberen te klikken?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net