Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade 7.10 -> 8.04 failed  (gelezen 1681 keer)

upgrade 7.10 -> 8.04 failed
« Gepost op: 2008/03/19, 17:40:31 »
Hallo, tot mijn schrik wat upgrade problemen. Mijn laptop ging probleemloos echter bij mijn pc niet.

De error:
http://pastebin.com/m498b5ccb

Ik zie ook steeds deze terugkomen:
Citaat
IOError: [Errno 2] No such file or directory: '/var/lib/python-support/python2.5/sepolgen/__init__.py'
Zou ik dit makkelijk kunnen fixen? Bij voorbaat dank.

Groet, Vlerknozem

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/19, 17:49:40 »
Gebeurt dit na de installatie of tijdens? In het 1e geval is er nog wel wat te doen. Een fors aantal systeem utilities gebruiken Python. Ik heb een corrupte Python (incl. de utiities) weer aan de praat gekregen door Python volledig te herinstalleren met een .deb package (Synaptic werkte ook niet meer). Tijdens de installatie heb je beduidend minder invloed op het systeem en zou ik geen suggesties kunnen doen ...
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/19, 17:50:53 »
Citaat van: tukcedo
Gebeurt dit na de installatie of tijdens? In het 1e geval is er nog wel wat te doen. Een fors aantal systeem utilities gebruiken Python. Ik heb een corrupte Python (incl. de utiities) weer aan de praat gekregen door Python volledig te herinstalleren met een .deb package (Synaptic werkte ook niet meer). Tijdens de installatie heb je beduidend minder invloed op het systeem en zou ik geen suggesties kunnen doen ...
Idit je was me voor.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/19, 17:55:24 »
Was een prima draaiend systeem dat tijdens de upgrade corrupt is geworden. Ik heb en durf nog geen restart aan te gaan. ik ga python eens via een deb proberen, als dit niet ook corrupt is!

Edit: waar vind ik zo'n deb?

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/19, 18:10:03 »
Op http://packages.ubuntu.com/ vind je alle ubuntu-pakketten met de zoekfunctie. Je zal waarschijnlijk ook pakketten zoals python2.5-minimal eerst moeten herinstalleren, wil je ze succesvol repareren.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/19, 18:30:02 »
Helaas is alles corrupt.... zelfs gnome-terminal start niet meer op...

Het laaste commando dat ik probeerde was:
sudo apt-get -f install

Ik denk dat het eerstvolgende commando is:
LET OP!!! Onderstaand commando vernietig systeem!!!! Alleen doen als je ALLES kwijt wil!!!!!!
sudo rm -rf /

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/19, 18:37:05 »
Even een waarschuwing voor iedereen die bovenstaand command uit zou willen voeren: dit vernietigt u gehele systeem.

Niet doen dus !!!

« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/19, 18:48:53 »
Heb even mijn bericht aangepast.... Helaas bij mij werkt het niet :O
cannot remove root directory :(

jazzguitarplayer

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/05, 16:38:06 »
Ik heb ook grote problemen met het upgraden van ubuntu 7.10 naar 8.04. Tijdens de installatie liep het vast en ik kon niks meer toen. Toen heb ik maar een reset gedaan. Ik kan nu wel inloggen maar vervolgens gebeurd er niks. Ik zie helemaal geen pictogrammen. Wat moet ik doen? :-(

jazzguitarplayer

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/05, 17:28:28 »
hoi,

ik ben in de recovery console ingelogd en ik heb wederom de command "sudo d-release-upgrade --devel release" gedaan. Gelukkig ging ie weer verder met de installatie. Tijdens de upgrade in de grafische omgeving gaf ie aan een bepaalde config file te behouden. Ik kon deze niet bevestigen. Maar in de recovery console kan dit wel. Hopelijk kan ik straks weer normaal inloggen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/05, 17:31:58 »
Citaat van: jazzguitarplayer
Ik heb ook grote problemen met het upgraden van ubuntu 7.10 naar 8.04. Tijdens de installatie liep het vast en ik kon niks meer toen. Toen heb ik maar een reset gedaan. Ik kan nu wel inloggen maar vervolgens gebeurd er niks. Ik zie helemaal geen pictogrammen. Wat moet ik doen? :-(
Jongens Hardy is jandorie nog een Beta , stop toch met dat upgrade .
De experts hier op dit forum raden het af , altijd een clean install doen dan kun je zeker zijn.
Of een Beta  Hardy branden en install.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/05, 18:30:23 »
Citaat van: wandarooze
altijd een clean install doen dan kun je zeker zijn.
Of een Beta  Hardy branden en install.
Grtz Tom.
Helemaal mee eens.  :-)

jazzguitarplayer

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/06, 21:00:24 »
Helaas heb ik na de upgrade van ubuntu 7.10 naar 8.04 een verse install van de cd moeten doen. Upgraden heeft niet gelukt. Na de verse installatie van Ubuntu 8.04 gebeurd er iets "geks" na het inloggen. IK moet heel lang wachten en vervolgens krijg ik na ruim 5-6 minuten wachten de volgende melding:

There was an error starting the GNOME Settings Daemon.

Some things, such as themes, sounds, or background settings may not work correctly.

The last error message was:

Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

GNOME will still try to restart the Settings Daemon next time you log in.

Wat moet ik doen?

jazzguitarplayer

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/06, 21:12:56 »
ooo het probleem heb ik op kunnen lossen via deze site:

http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-339491.html

Ik heb in de /etc/network/interfaces de volgende lijn toegevoegd:

iface lo inet loopback