Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: open office onleesbaar !?  (gelezen 1659 keer)

open office onleesbaar !?
« Gepost op: 2008/03/17, 16:43:57 »
Hallo,

Ik heb een vraag over Open Office.
In de titelbalk zijn alleen rare tekens te zien
Ook als ik een document wil opslaan, krijg ik, waar normaal de tekst "opslaan als"etc.
moet staan, ook deze tekens te zien.
Het lukt me niet om hier een screenshot te plaatsenvan de werkbalk,  maar de tekens zien er ongeveer uit als het lettertype "wingdings"

De tekens staan als lettertype in open office. Als ik echter een stukje typ in dit lettertype en het naar deze post kopieer, verschijnt het als normale tekst.

Wie weet er een oplossing?

Offline Mij

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/17, 17:00:46 »
kijk eens wat standaard lettertype het heeft:
bewerken --> opties / extra --> opties weet ik niet, zit nu achter windows, en dan ga je naar weergave, staat daar "gebruik systeemlettertype voor gebruikersinterface" ingeschakeld, zo niet schakel hem in.
zou een oplossing kunnen zijn, gok ook maar wat
ik had zoiets ook altijd onder windows met pidgin

« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/17, 20:58:04 »
Doan, ik zou je eventuele oplossing graag proberen, maar ik kan dus "bewerken, opties, etc. niet lezen, dus ik weet niet waar te klikken.
Groet Robin

haatje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/21, 16:31:57 »
Ik heb precies hetzelfde probleem als Robin en weet niet hoe ik het op moet lossen. Iemand tips?

Offline JvH

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/21, 21:32:10 »
Helpt het misschien als je het pakket openoffice.org via Synaptic herinstalleert?
Of anders eerst compleet verwijderen (inclusief configuratiebestanden) en dan opnieuw installeren?

« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/21, 21:41:11 »
Ik heb ook regelmatig problemen met openoffice en ik heb er uiteindelijk voor gekozen om abiword te geruiken. Een hele goede vervanger, duidelijke letters en lettertype en verder geen problemen. Er is ook een werkblad gnummeric.
Dus heb je genoeg aan wat ik hier heb genoemd?

Succes6, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/21, 22:09:47 »
In je eigen directory, dus onder /home/jouwnaam kies je ervoor om de verborgen bestanden weer te geven.  Ga vervolgens naar de map .openoffice (dus met een "puntje" ervoor) Hernoem deze (zo kan je'm altijd weer terugzetten als mijn methode niet helpt) en start OO terug op.  Hij maakt dan die map opnieuw aan, met allemaal standaardinstellingen.  Probleem zou opgelost moeten zijn. Lukt het dan kan je de hernoemde map verwijderen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

hosti

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/21, 22:42:30 »
lijkt me een thema probleem. Ik weet dat je een pakket  van openoffice in combinatie met gtk moet installeren.. eens googlen hierop?

« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/21, 23:04:22 »
Ik heb een herinstallatie gedaan via synaptic. Ik zag bij verwijdering van de eerste installatie dat er veel ( buitenlandse) taal/hulp-pakketten ge-installeerd waren in Open Office, deze heb ik weggelaten bij de herinstallatie.
Alles is nu weer normaal zo als het hoort.

Bedankt voor de tips !!!!

Groet Robin.