Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foto slideshow maken (Ubuntu 07.10)  (gelezen 14364 keer)

soms

• Gast
foto slideshow maken (Ubuntu 07.10)
« Gepost op: 2008/03/14, 11:30:23 »
Welk programma gebruik ik het best om een foto slideshow te maken, muziek kan toevoegen en dan kan branden op een CD.  Zodat ik deze kan afspelen op mijn TV.
Liefst  een programma die een goede beeldkwaliteit levert.
Hoe installeer ik dit programma dan onder Ubuntu ???  Ik heb versie 07.10.
Onder Windows gebruik in de software van Nero om dit te doen.
Vanaf heden zou ik het willen doen met Ubuntu.
Dank

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/14, 12:37:16 »
Mandvd is een van de beste voor het maken van een slideshow en de DVD (compleet met menu e.d.)
Of Manslide voor het maken van de slideshow en b.v. DeVeDe voor ..... (naam zegt het al)

Met Digikam kan je heel goede Slideshows maken (en muziek toevoegen) om dan weer met Mandvd of DeVeDe tot een DVD te maken.

Branden kan direct met Mandvd of met een brandprogramma als K3B (ISO en DVD-structuur) of met Brasero (ISO)

cyberpost

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/14, 17:54:50 »
Toevallig zat ik met dezelfde vraag... =)
Zal dat Mandvd eens bekijken.
Zijn er ook alternatieven? Met Pinnacle Studio 11 (uit het windows tijdperk) kon je ook direct branden. bestaat zoiets ook voor Linux?

PieterD

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/14, 18:16:02 »
Citaat van: Ramana
Mandvd is een van de beste voor het maken van een slideshow en de DVD (compleet met menu e.d.)
Of Manslide voor het maken van de slideshow en b.v. DeVeDe voor ..... (naam zegt het al)

Met Digikam kan je heel goede Slideshows maken (en muziek toevoegen) om dan weer met Mandvd of DeVeDe tot een DVD te maken.

Branden kan direct met Mandvd of met een brandprogramma als K3B (ISO en DVD-structuur) of met Brasero (ISO)
En hebben die progs dezelfde mogelijkheden als het Windows-programma Photodex Proshow?

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/14, 20:43:43 »
Citaat van: PieterD
Citaat van: Ramana

En hebben die progs dezelfde mogelijkheden als het Windows-programma Photodex Proshow?
Tja, dat weet ik niet.. doe alles al jaren met Linux....  ;)

Offline ton1

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/14, 22:49:41 »
Kijk ook eens naar Gwenview op
http://gwenview.sourceforge.net/overview.
Ook in Synaptic (KDE-progr.).
Ubuntu 9.10  - WindowsXP - Windows7-AMDAthlonXP2600+Geforce FX5600XT.

cyberpost

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/15, 12:05:49 »
Heb eens gekeken bij Mandvd... Voor zover ik kan zien hebben die geen versie voor Ubuntu in de AMD64 uitvoering... Is dat te ondervangen?

SORRY! NIET GOED GEKEKEN... BEN HET NU AAN HET TESTEN!

Offline edwinv

• Lid
Re: foto slideshow maken (Ubuntu 07.10)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/15, 13:34:03 »
deze programma's zijn stuk voor stuk goede programma's maar komen wat betreft mogelijkheden, gemakkelijkheid, opties nog niet in de buurt van proshow gold (windows)

dit is dan ook 1 van de programma's waarvoor ik mijn windows pc blijf houden -- er zullen hopelijk wel meer linux slideshow creators komen maar momenteel is dit  met windows programma's zeer uitgebreider

enkel voor de grafische ontwikkeling gebruik ik nog windows, voor al de rest ubuntu jaunty

« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/15, 13:35:45 »
Was dat de moeite waard om een topic van een jaar oud omhoog te halen?

Offline edwinv

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/15, 13:38:33 »
misschien niet, maar ik krijg geregeld de vraag van windowsgebruikers die willen overstappen naar linux of ze dergelijke programma's in linux ook hebben

dan geef ik ze een eerlijk antwoord - voor mij niet - alhoewel dit programma
http://aldeby.org/blog/index.php/smile-powerful-slideshow-maker-in-linux.html

veelbelovend is....

het is vakantieperiode en deze vraag naar slideshows zal ongetwijfeld nog komen - vandaar misschien toch even terug oppikken

« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/15, 15:18:28 »
Misschien is het je niet opgevallen maar dit is een Ubuntu forum geen windows forum.

Dus een advies geven voor een windows programma heeft geen zin.
`
Voor vragen over vergelijkende programma's voor Linux verwijs je dan naar speciale pagina's waarop dit soort dingen vermeld staan.

Edit:

Dit is dus de reden waarom ik in het verleden al voorstelde een Archief topic te maken, waar moderators al dit soort oude postjes ingooien en op slot zetten.
Ze zijn nog wel te lezen en terug te vinden met de zoekfunctie maar kunnen niet meer ophoog geschopt worden.

Waardoor iemand anders zijn recente post met problemen naar de 2e pagina dondert.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/15, 15:23:06 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #11 Gepost op: 2009/07/15, 21:16:28 »
Gusty wordt toch niet meer ondersteund?

« Reactie #12 Gepost op: 2009/10/12, 17:04:22 »
als ik een slideshow  met digikam maakt hoe slaat ik dan op om hem te branden