Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scannen met ubuntu/photoshop  (gelezen 1680 keer)

Speedboy

• Gast
Scannen met ubuntu/photoshop
« Gepost op: 2008/03/13, 22:28:58 »
Ik heb de computer van iemand geinstalleerd met ubuntu 7.10.  Hij gebruikte altijd photoshop om te scannen, maar als je nu in photoshop op ubuntu wilt scannen met "importeren > epson:libusb:001:002" krijg je een foutmelding: "Kon de opdracht importeren niet uitvoeren vanwege een scannerprobleem"
Via xsane lukt het scannen wel, maar ik heb geen idee hoe je dia's appart kan scannen met dat programma.

Speedboy

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/13, 22:57:59 »
Bedankt dat heeft het xsane probleem al opgelost! :D Spijtig dat het niet rechtstreeks via photoshop werkt, maar zo lukt het ook wel zegt hij. :P  Weer een ziel gered van dat andere besturingssysteem! :P

Speedboy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/13, 23:23:27 »
Bedankt voor de tip!

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/14, 22:29:24 »
Het heeft volgens mij veel meer zin om i.p.v. photoshop GIMP te installeren. Dit is een gratis, open source en goed programma dat wat mij betreft Photoshop perfect kan vervangen.
Ik gebruik GIMP al jaren in combinatie met zowel een flatbed als een slide-scanner en dat draait perfect. Xsane werkt wel met de flatbed, maar NIET met mijn slide-scanner (zie in dit forum posts die ik in dat verband al heb gestuurd door mijn posts op te zoeken ivm scannen en Xsane).
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...