Mooie laptop Woteb,mijn buren hebben er ook zo een en het is een hele prettige laptop,alleen hebben hun er xp opstaan 
ook nog gecondoleerd.
Bedankt (ook de anderen). Ondertussen heb ik de HP eens goed onderhanden genomen. Het is (vergeleken met mij oude Compaq Armada E500) een razendsnelle laptop.
Ik twijfel nog wat ik erop ga zetten:
Debian: Is heel snel, vlot en dat ben ik de laatste drie maanden goed gewend geraakt. Een heleboel werkt goed maar ik moet nog wel wat knutselen. O.a. Compiz krijg ik nog niet aan de praat, en het powermanagement loopt nog niet helemaal lekker.
Ubuntu: Ik heb er Jaunty op gezet. Ik ben onder de indruk van wat er allemaal werkt, namelijk op bluetooth na, alles out of the box. Voor iemand die dus Jaunty wil draaien op een laptp is een HP 550 een goed keus.
Even tusssendoor: Ik was nogal sceptisch t.o.v. Jaunty, maar goed draaiend op deze HP 550 ben ik van mening veranderd.
Het DDR-OS is er intussen af, want dat ziet er wel mooi uit, maar doet mij het idee geven dat ik als een n00b wordt behandeld, en opgestart verbruikt dat al > 650 MB van mijn RAM, alleen maar om er mooi uit te zien. Via VirtualBox kan ik varianten op het DDR-OS heel vlot laten draaien, ronduit verbazingwekkend hoe snel Debian (wat ik er nu op heb staan) ermee omgaat.
Al met al ben ik goed te spreken over mijn nieuwe laptop.