Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos internet instellen met ubuntu  (gelezen 1746 keer)

tomas

• Gast
draadloos internet instellen met ubuntu
« Gepost op: 2008/03/13, 13:42:00 »
heb thuis al een draadloze internet verbinding met een beveiligd netwerk. mijn laptop liep eerst op windows en nu op ubuntu en zou graag weer van dat netwerk gebruik willen maar als ik dit probeer in te stellen bij `Netwerk` vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord is dit normaal of te omzeilen.
En als dit dan gelukt is hoe dan verder

groet tomas

Offline Soul-Sing

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/13, 14:12:02 »
dat is natuurlijk normaal. wachtwoord draadloze beveiliging 1 maal invoeren/bewaren.

jdesmet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/13, 20:57:39 »
Op mijn laptop installeerde ik Ubuntu 7.10 alternate. Nu nog verbinding maken met bestaand draadloosnetwerk. Belkin router die weer op Modem is aangesloten. Router werkt goed op andere laptop. daarvan kan ik ook alle instellingen overnemen. Toch lukt het niet via System - Beheer - Network - Networksettings - Wireless connection - Properties.
Hoe doe ik het met succes?

Offline Petervdw

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/13, 21:35:38 »
Aan jdesmet
Modem en/of router even resetten. Laptop kun je ook proberen. Toch niet een vergeten MAC nummer?
Vr.groet, peter

Sorry, ik bedoel natuurlijk rebooten. Even van de netspanning halen.