@Kelderkeuken, je google video verwijst naar de howto, en de howto verwijst naar de installatie van xwinwrap
@Jer, de meeste tutorials geven geen up2date en veilige informatie zodat het moeilijk is om achteraf je systeem terug te fixen. Als je mij een beetje tijd geeft dan schrijf ik een simpele maar goede en veilige Nederlandse AIGLX/XGL/Compiz howto

AIGLX werkt het beste met open source drivers van Intel en ook met open source drivers van ATI (radeon+dri) - het werkt nog niet met proprietary drivers
AIGLX + Compiz draait perfect inclusief fullscreen transparante video (mplayer/xshm) op mijn 900 Mhz laptop met 256MB ram en een ATI Mobility Radeon 7500 32MB grafische kaart (geoptimaliseerd met driconf en xorg ingesteld op 16bit, anders wel wat haperingen op deze oude kaart)
XGL werkt met de proprietary drivers van Nvidia (nvidia) en ATI (fglrx)
XGL draait perfect inclusief fullscreen transparante video (mplayer/gl2) op mijn 1.8 Ghz Pentium 4 met 512MB ram en een Nvidia Geforce 3 ti 200 64MB (AGP 4x ingeschakeld en xorg gewoon op 24bit, omdat XGL niet werkt in 16bit modus, maar XGL + deze kaart heeft geen probleem met een soepele werking onder 24bit)