Met doublekiller kun je dit doen.
Dit is een windows programma.
Doublekiller kun je laten zoeken op bestandgrootte en crc, dan heb je 100% zekerheid dat het dezelfde zijn.
Doublekiller moet je laten lopen onder wine.
Dit programma is het beste voor grote aantallen, verder heb ik voor linux geen gevonden die zo goed is.
Verder kun je met imgseek (linux) ook dubbele zoeken, maar dan moet je elk dubbele 1 voor 1 aanvinken en verwijderen, dus met grote aantallen is dit niet te doen.
Verder fslint, deze is niet goed genoeg.
kleansweep is niet goed.
Duplicate file finder is op zich ook goed, maar ook 1 voor 1 weggooien van dubbele. Hier zit wel een gedeelte van database bij, dus je hoeft de files maar 1 keer in te lezen.
Wat ik dus zoek is eigenlijk iets zoals duplicate file finder, maar wel dat je alle dubbele met 1 klik weg kan gooien.
Ik zeg niet dat deze programma's niet werken, ze werken dus wel, maar toch niet zo handig in bepaalde gevallen.
Dus je kunt ze rustig proberen om te kijken of ze voor jouw wel werken.
Hier een java programma, net gevonden lijkt goed "duplicate files searcher full", alleen geen database erbij.
http://duplicatefilessearcher.net/Dupkiller is een windows programma lijkt goed te lopen onder crossover.(onder wine slecht)
Doublekiller loopt ook goed onder crossover.(onder wine slecht)