Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Belastingaangifte 2007: doe het via Linux!  (gelezen 22825 keer)

Re: Belastingaangifte 2007: doe het via Linux!
« Reactie #50 Gepost op: 2009/04/09, 15:45:53 »
.....
Ik heb wel handmatig de link moeten invoeren, want aan het eind als je aangeeft dat je gaat verzenden, dan reageert het programma verder niet en doet alsof het wel verstuurd is. Dat kan niet, want je moet de DIGID invoeren. Dus moet je handmatig de link invoeren, dan geeft het pas aan dat je je DIGID moet invullen waarna het programma echt verzonden wordt.

Ik moet wat primitiever gaan denken.

Zoals beloofd, mijn bevindingen bij de aangifte 2008 onder Ubuntu.

Ik had min of meer dezelfde ervaring als Booze. Alleen noem ik het anders  ;-)
Het progje zelf draait overigens uitsteekbaar.
Bij het versturen, wil het progje echter naar Thunderbird - waarom hij dat wil is me echt een raadsel. Ik denk dat dit een programmeer-foutje is. Dat had natuurlijk Firefox moeten zijn.
Daardoor moest ik de link ook handmatig in de browser ingeven.
Ik zie er echter weinig problemen mee, omdat dit niet meer dan twee handelingen zijn, nl. copy en paste.

@ Booze
Dat primitieve ligt niet aan Ubuntu. Dat de Bd haar software brak maakt (wat trouwens nogal meevalt, vind ik), is niet de schuld van het Operating System.
En in Wndws had ik ook wel eens progjes die ik slechts moest uitpakken en handmatig moest starten. Met kleine programmaatjes kwam dat nogal eens voor (zoals benchmarks bijvoorbeeld, of sommige spelletjes).
Dit wilde ik nog even kwijt, excuus als het verkeerd overkomt  ;-)

Offline booze

• Lid
« Reactie #51 Gepost op: 2009/04/09, 21:18:16 »
Nee hoor, komt goed over.
Maar omdat dit voor mij - en kennelijk voor jouw ook - een nieuwe ervaring is om de belastingaangifte met Ubuntu te versturen is het een soort aha erlebnis als het lukt.

Ik kan dat nu niet meer exact terughalen, maar ik herinner me dat nadat ik het programma had gedownload ik 2 bestanden kreeg die ik uit moest pakken. Het eerste deed niets en het 2e aanvankelijk ook niet. Totdat ik met de rechtermuisknop klikte. Er verscheen een soort gekleurd uitroepteken en toen opende het programma zich pas.

Enfin, ik hoop dat anderen er wat aan hebben.
Ik had trouwens al uitstel aangevraagd bij de belastingdienst.
Ook al weer opgelost.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2009/04/09, 21:29:22 »

Uitstel aangevraagd? Omdat je het niet tijdig met hun geniale software kan aanleveren?
Het laatste wat ik zal doen is uitstel aanvragen. Alsof er iemand daar is die met de rekenlineaal
in de aanslag ( :-)) ) zit om mijn biljet te gaan behandelen. Ze zoeken het maar lekker uit daar.
Ik heb het begin deze week ingestuurd, laat ze maar komen reclameren hier dat ik te laat was.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #53 Gepost op: 2009/04/09, 22:54:31 »
Hoezo te laat.
Ik heb ooit eens anderhalf jaar te laat aangifte gedaan.
De verwerking duurde dan ook iets langer, maar ik kreeg gewoon nog mijn geld terug - inclusief anderhalf jaar rente (LOL).

Ik heb niks tegen de BD, maar ze moeten me niet opjagen.....  ;-)

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #54 Gepost op: 2009/04/10, 07:02:41 »

Uitstel aangevraagd? Omdat je het niet tijdig met hun geniale software kan aanleveren?

Als je particulier bent kun je altijd nog de aangifte "met het handje" invullen, op papier. Niet (of slecht) werkende software is dus helaas geen excuus om te laat te zijn...

« Reactie #55 Gepost op: 2009/04/10, 08:13:49 »
Slechte software is iddd geen excuus.
Maar zoals ik al impliceerde: ik ga sowieso geen excuus verzinnen.
Als ze mijn geld willen, lijkt het me dat er geen "te laat" voor bestaat.
Staat er een sanctie op?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/10, 08:15:28 door sisosteven »

Offline booze

• Lid
« Reactie #56 Gepost op: 2009/04/12, 19:39:24 »
Genoeg geseyck gehad in het verleden. Vorig jaar nog een fixe aanslag van iets meer dan 17.000. Gewoon omdat ik niet op tijd was. Is gelukkig wel goed gekomen allemaal. Maar dat soort van stress aanslagen wens ik niet meer.

Ben dus blij dat ik het nu achter de rug heb.
Succes allemaal
doeg