Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitgebreide Windows Hotmail (webmail) in Firefox fix  (gelezen 3412 keer)

Offline tabasco

• Lid
Uitgebreide Windows Hotmail (webmail) in Firefox fix
« Gepost op: 2008/03/12, 19:32:07 »
Tip voor de webmail gebruikers:

Als ik hotmail in Firefox open dan krijg ik alleen de Light/Classic versie. En kan ik niet naar de uitgebreidere versie schakelen. De volgende 'workaround' las ik op Ubuntuforums.org :

- Open Firefox
- Typ in de adresbalk: about:config
- Zoek naar: general.useragent.vendor
- Verander de waarde van Ubuntu naar Firefox

Nu kun je Windows Hotmail in de uitgebreide modus gebruiken. Helaas werkt dit alleen voor de duur van de Firefox sessie. Dus als je Firefox sluit en weer opent moet de bovenstaande procedure opnieuw.
Misschien heeft iemand anders daar een oplossing voor?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/12, 19:33:30 »
Brrrr, Hotmail.....

Kun je niet beter overstappen op een Gmail-adres, en je Hotmail-adres zo instellen dat die alles doorstuurt (forward) naar je nieuwe Gmail?

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/12, 19:37:41 »
Het is niet voor mij bedoeld :)
Er zijn anderen die mijn computer gebruiken en hun webmail willen controleren. Met de uitgebreide opties.
Overigens vond ik hotmail niet zo'n ramp, ik ontving 'em altijd netjes in mijn Evolution.

Deze tip is er dus meer voor het algemeen belang, niet zozeer een aansporing om hotmail te gaan gebruiken ;)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/12, 23:05:31 »
Je gebruikt nu de lightversie van Windows Live Hotmail
Deze versie werkt beter met jouw browser. De volledige versie van Windows Live Hotmail werkt op Internet Explorer 6.0 en hoger (controleer de systeemvereisten voordat je deze versie installeert). De volledige versie werkt ook op Firefox 1.5.

Volgens de site moet het dus wel werken in Firefox.
Maar de light versie is me al druk genoeg met die reclame.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/13, 01:45:50 »
Volgens de site werkt het wel (Windows). In Ubuntu zal je bovenstaande aanpassing moeten doen... anders kom je er echt niet bij. De voordelen van een volledige versie  spreken voor zich.