Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Branden met k3b lukt niet.  (gelezen 798 keer)

Offline Dump

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Branden met k3b lukt niet.
« Gepost op: 2008/03/12, 18:42:06 »
Hoi allen.
Nog onbekend met ubuntu maar wel met succes draaiend, wil ik nu mijn eerste gedownloade films branden op een DVD-RW. Ik durf er haast geen vraag over te stellen omdat er zoveel vragen zijn. Dit komt omdat er gewoon niets wil lukken.
Kan ik ergens een schematische uitleg van k3b vinden zodat ik het alsnog kan proberen en zo zinlose vragen kan uitsluiten?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/12, 18:49:05 »
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.smorgasbord.net/2007/06/29/converting-video-in-linux-using-ffmpeg-and-mencoder/

[edit]
En zoals hieronder geschreven; Gebruik niet automatix in deze beschrijving.

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/12, 19:00:28 »
Citaat van: tabasco
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.smorgasbord.net/2007/06/29/converting-video-in-linux-using-ffmpeg-and-mencoder/
Goede tip (denk ik), maar gebruik liever geen Automatix (maar al te vaak is dat een systeemverzieker gebleken). De schrijver biedt overigens een alternatief. Volgens mij kom je tegenwoordig met de pakketbronnen ook al een heel eind.

Offline Dump

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/12, 23:24:20 »
Hoi beste helpers.
Eerlijk gezegd ben ik niet echt engels gericht maar gebruik het wel naar (mijn) vermogen. En als ubuntu voor je al helemaal onbekend is dan is de uitleg daar voor mij te veel van het goede. Voorlopig zeker.
De films heb ik er even uit gegooid vanwege de grootte en de tijd die dat in beslag neemt met proberen.
Ik heb nu via openftd op de ubuntu computer een mp3 van 131mb gedownload en uitgepakt etc. en na veel fratsen toch gebrand kunnen krijgen (ditmaal op een CD-R). Deze wordt ook gewoon netjes afgespeeld op mijn w XP comp. Het werkt dus wel allemaal als het er op aan komt.
Ik heb net, met goed resultaat, een film gebrand op mijn w XP comp en dezelfde film nu via het netwerk naar de ubuntu comp  overgezet. Daar heb ik nu een DVD-R ingedaan en het branden lukte hier niet. Zie schermafbeelding.
--- http://img297.imageshack.us/my.php?image=schermafdruk2jw4.png ---
Ik neem aan dat hier nu wel iets over te vertellen valt. Dat hoop ik althans
Op dit scherm heb ik een selectie van bestanden toegevoegd. Maar het resultaat is het zelfde als ik alles of alleen de vts_01_01.vob ( en 02, 03, 04).
Doei, Dump.

Offline kihid

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/12, 23:35:37 »
Dump,

Wat je moet doen om een film te branden is als volgt:
In de balk boven tik je aan Bestand >Nieuw project >Nieuw Video_DVD Project.
Dan selecteer je alles wat in je gedownloade Video_TS map staat en sleep je naar het onderste scherm in de map Video_TS.

Alles wat er dan in het onderste vak MOET staan is een map Audio_TS en een map Video_TS VERDER niets.

Dan kun je gaan branden. Suc6
OS: Ubuntu 12.04 64 bits and Lubuntu  12.04  32 bits Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline Dump

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/12, 23:50:33 »
Oh, sorry. Ik was nog wat aan het aanpassen maar je antwoord is al binnen. Ik ga er morgen mee aan de gang. Ik ben het nu even zat, maar dat hoort er bij, geloof ik als je begint.
Ik zou naar bed gaan want de baas roept morgen erg vroeg maar ik kon je advies niet naast me neerleggen voor het slapen gaan. Goh, man, wat ben ik blij met deze eenvoudige oplossing. Als je na iedere 5 post iedereen zo blij kan maken dan houd ik me aanbevolen. Ik heb gewoon nog te veel aan w XP zitten denken naar het zoeken van de oplossing. Ik ben uren bezig geweest want ik wilde niet weer gelijk hier gaan vragen.
Nogmaals hartelijk dank. Nu kan ik rustig slapen. Hahaha.
Doei, Dump.

Offline kihid

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/13, 18:20:13 »
Vooral in het begin zie je af en toe (lees vaak) door de bomen het bos niet in Linux, maar met vallen en opstaan raak je steeds meer verslaafd aan Linux.
Als je iets niet weet en je hebt zelf al "Gegoogled", gewoon vragen en je leert er alleen maar van (zo zijn de meeste begonnen, alleen zijn de distro's nu een stuk makkelijker).

Veel Linux plezier.
OS: Ubuntu 12.04 64 bits and Lubuntu  12.04  32 bits Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.