Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: externe usb schijf  (gelezen 1454 keer)

Offline mathiasvv

• Lid
  • Steunpunt: Nee
externe usb schijf
« Gepost op: 2008/03/12, 09:30:37 »
hey hallo,
ik gebruik onder Ubuntu ook nog windows. Nu heb ik in windows een externe USB schijf, die opgedeeld is in twee partities, elk fat32 geformateerd. Hoe kan ik die in Ubuntu gebruiken, zonder die opnieuw in een linux bestandsysteem te formateren. Ik wil hem wel graag nog in windows gebruiken.

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
externe usb schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/12, 10:02:39 »
Je kan alles zo laten, Ubuntu kan overweg met FAT32.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
  • Steunpunt: Ja
externe usb schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/12, 10:03:39 »
Je kunt hem zo aansluiten en als het goed is wordt die automatisch herkend. Zowel fat32 als ntfs zijn geen echte problemen meer met linux.
Ik geloof wel dat er een maximum is van de grote van enkele bestanden die je kunt overzetten, volgens mij ligt dit rond de 4 gb.

Offline mathiasvv

• Lid
externe usb schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/12, 10:08:00 »
als ik hem aanzluit, dan herkent hij hem wel in de Device Manager, maar ik krijg hem niet gemount gezien.

Offline vanadium

• Lid
externe usb schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/12, 12:51:23 »
Beide partities eens checken en repareren onder windows met chkdsk /f of onder Linux met dosfsck -a

PieterD

• Gast
externe usb schijf
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/15, 22:14:33 »
Citaat van: raggar
Je kunt hem zo aansluiten en als het goed is wordt die automatisch herkend. Zowel fat32 als ntfs zijn geen echte problemen meer met linux.
Nou, dat valt vies tegen heb ik ondervonden. De transfer van bestanden vanaf een externe USB-disk gaat onder Windows veel sneller dan onder linux.

Offline siegi

• Lid
externe usb schijf
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/15, 22:22:31 »
Citaat van: PieterD
Citaat van: raggar
Nou, dat valt vies tegen heb ik ondervonden. De transfer van bestanden vanaf een externe USB-disk gaat onder Windows veel sneller dan onder linux.
Daarmee dat een windows gebruiker onlangs tegen me zei amai dat gaat snel toen ik een paar bestandjes van zijn externe hd haalde. Deze was NFTS geformateerd.

hosti

• Gast
externe usb schijf
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/17, 02:42:38 »
Citaat van: PieterD
da's het teken dat er iets niet klopt. die van mij werkt tegen ongeveer 20 MB/sec.