Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ik heb wel eens deze melding met Totem, Totem could not play 'fd://0'.  (gelezen 1350 keer)

Offline merijn

• Lid
Hoi,ik heb de volgende vraag.
Ik heb alle multimediale plugins geinstalleerd waaronder zeker de win32codecs,maar als ik soms een radiosttation wil beluisteren via het internet, dan krijg ik wel eens met totem deze melding  Totem could not play 'fd://0'.
Wel raar,want ik heb ook realmediaplayer geinstalleerd en als ik bij dat radiostation realmedia kies kan hij de stream ook niet afspelen.
Weet iemand waar dat aan kan liggen?.
Volgens firefox welke ik als browser gebruik zijn alle mediaplugins aanwezig.

Groeten,

Merijn Versteeg

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
ik heb wel eens deze melding met Totem, Totem could not play 'fd://0'.
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/24, 23:51:19 »
Ge kunt dit eens proberen:

sudo apt-get install totem-xine

Als dat niet werkt, heb je toevallig mplayer in de lijst plugin's van Firefox zitten?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

NLsandman

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/26, 16:31:31 »
Ik heb dat ook met totem als ik streaming filmpjes wil afspelen, sinds ik ben overgestapt op mplayer en mplayer als default mediaplayer heb ingesteld gaat het allemaal goed.

Offline merijn

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/04, 00:15:23 »
Bedankt Bartek uit Belgie.

Sorry dat ik wat laat reageer op uw reactie,ik kon op het forum niet zo snel zien of er een rectie was gekomen op mijn bericht.
Dat is mij nog een beetje te onduidelijk op dit forum hoe je kan vinden of er een reactie is op je onderwerp is gekomen dus vandaar.
Nu heb ik wel 98% van de multimedia werkend.
Daar ben ik uiteindelijk met een beetje uitzoekwerk zelf uitgekomen hoe dat allemaal moest.
Namelijk ik ben pas 3 weken Linuxgebruiker zo ongeveer dus moet nog een hoop leren.
Ik moet zeggen het bevalt mij prima Ubuntu,maar ja het staat niet voor niets nummer 1 onder de linuxdistributies.
Dus lang leve Ubuntu en lang leve Linux, plus natuurlijk iedereen die alle fantastische Linuxprogramma's mogelijk maakt zoals de opensource-gemeenschap zal ik maar zeggen.

Nu mijn geinstalleerde programma's
Ik heb dus realmediaplayer geinstalleerd (origineel gedownload van de realmedia website),daarna heb ik de speler in /opt/realplayer geinstalleerd.
Verder heb ik ook vlc en alle codecs die mogelijk waren voor de mediaspelers,Plus de plugins voor firefox natuurlijk geinstalleerd.

Dus zoals ik nogmaals wil zeggen,98% werkt dus goed,natuurlijk krijg ik soms toch wel eens dat er iets niet afgespeeld kan worden,maar dat zal iedereen wel hebben.

Groeten,

Merijn Versteeg