Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met openbravo?  (gelezen 1021 keer)

Offline ubby

• Lid
Wie heeft er ervaring met openbravo?
« Gepost op: 2008/03/10, 09:22:49 »
Ik ben van plan om Openbravo eens te gaan installeren om te kijken of het me bevalt.
Nu heb ik het Openbravo gedownload maar weet ik niet echt hoe ik hem geïnstalleerd kan krijgen.
Er moeten nog een paar extra dingen geïnstalleerd worden maar hoe en wat daar heb ik niet echt veel verstand van.
Wanneer ik nu dubbelklik op het gedownloade bestand krijg ik de volgende melding maar dat kan ook komen omdat ik het andere benodigde nog niet heb geïnstalleerd:

‘OpenbravoERP-2.35-linux-installer.bin’ kan niet geopend worden

No application suitable for automatic installation is available for handling this kind of file.

Heeft er misschien iemand op het forum ervaring met Openbravo en hoe ik het geïnstalleerd kan krijgen?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/10, 09:39:02 »
Ik heb geen ervaring met Openbravo, wel met het installeren van een bin:
In de terminal naar de map navigeren waar OpenbravoERP-2.35-linux-installer.bin staat: bijvoorbeeld cd /home/ubby/ Dan chmod a+x OpenbravoERP-2.35-linux-installer.bin in de terminal Vervolgens in de terminal ./OpenbravoERP-2.35-linux-installer.bin  met dank aan leoquant.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/10, 10:00:03 »
Ok, ik zal even kijken of ik er uit kan komen.
Het is wel jammer dat er sommige dingen via de terminal geïnstalleerd moeten worden.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/10, 13:13:53 »
Ik heb even gekeken en moest ook nog andere dingen installeren maar is teveel gepruts allemaal.
Dus ik laat het in eerste instantie hierbij.
Ik hoop dat het in de toekomst makkelijker wordt om te installeren want de demo op de website ziet er goed uit.