Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2070732 keer)

Offline Math.

• Lid
Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #500 Gepost op: 2006/11/29, 11:58:05 »
Hahaha Budster :P

...@Monkwarrior
Hoe doe je die statestieken van je Memory enzo?

« Reactie #501 Gepost op: 2006/11/29, 12:15:34 »
Ik draai kubuntu, daar kun je een tooltje installeren genaamd Superkaramba (zit standaard in Dapper d8 ik).
Als je die installeert dan zijn er diverse programma's die je dan geintegreerd op je desktop kan draaien.
Zie ook hier http://www.kde-look.org/index.php?xcontentmode=38&PHPSESSID=e7e3ef1189076226d24c6223bcad1fd0. In dit geval heb ik de "very simple monitors" geinstalleerd.

Monk.

« Reactie #502 Gepost op: 2006/11/29, 18:06:23 »
Citaat van: Math.
Ja, dat probeerde ik eerst ook al te doen, maar dat werkt blijkbaar niet in xfce... :/
Betse Math,
Het icoon voor bluefish kun je hoogst waarschijnlijk op de lokatie /usr/share/pixmaps/

Offline Math.

• Lid
« Reactie #503 Gepost op: 2006/11/29, 19:15:31 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Het icoon voor bluefish kun je hoogst waarschijnlijk op de lokatie /usr/share/pixmaps/
Thnx! Ik leer de directory-structuur onder linux steeds beter te kennen. :)
Valt me vooral ook op dat deze veel netter en overzichtelijker is dan ik in Windows gewend ben.

budster

• Gast
« Reactie #504 Gepost op: 2006/11/29, 19:20:08 »
Thnx! Ik leer de directory-structuur onder linux steeds beter te kennen. :)
Valt me vooral ook op dat deze veel netter en overzichtelijker is dan ik in Windows gewend ben.
Dat is ook nog niet zo lang, vroeger was het een absoluut zooitje in Linux, en bij iedere distributie een ander zooitje.

Offline woteb

• Lid
« Reactie #505 Gepost op: 2006/11/29, 22:22:30 »
Citaat van: budster
Dat is ook nog niet zo lang, vroeger was het een absoluut zooitje in Linux, en bij iedere distributie een ander zooitje.
Als je Slackware hebt, moet je bijv. /etc/rc.d/samba start uitvoeren om Samba op te starten, terwijl de meeste distro's het met /etc/init.d/samba start doen. Dus geheel uniform is het nog niet, maar idd er zit nu veel meer lijn in.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

budster

• Gast
« Reactie #506 Gepost op: 2006/11/29, 23:13:48 »
Citaat van: woteb
Citaat van: budster
Als je Slackware hebt, moet je bijv. /etc/rc.d/samba start uitvoeren om Samba op te starten, terwijl de meeste distro's het met /etc/init.d/samba start doen. Dus geheel uniform is het nog niet, maar idd er zit nu veel meer lijn in.
Ik meen dat er afspraken zijn om alles op een lijn te trekken om het makkelijker te maken voor ontwikkelaars van Linux software, ik meen dat edgy eft al volledig aan deze standaard voldoet.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #507 Gepost op: 2006/11/30, 10:46:03 »
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Roland

• Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
« Reactie #508 Gepost op: 2006/12/03, 14:48:02 »
Hier mijn nieuwe.

Edgy Eft. (KDE)  1600x1200 op een 19".

Groeten Roland.

P.S. Nee, het is niet mijn buik ;)
Ubuntu user #12040 ;)

« Reactie #509 Gepost op: 2006/12/03, 22:29:03 »
Ik had al ergens in een ander topic deze post geplaatst, maar vond het ook passend in dit topic, dus bijdeze:
Apple PowerMac Blue & White (Yosemite)
G3 350 Mhz.
576 MB SDRAM
80 GB Harddisk Maxtor
ATI Rage 128 RE/SG 16 MB
LITE-ON DVDRW

Naast de 2 standaard USB aansluitingen, een PCI-USB2 kaart ingebouwd met 4 USB2 aansluitingen.

1 OS namelijk XUBUNTU 6.10 Edgy
Kheb overigens 3D werkende, en dus 3D-Desktop draaiende :) ziet er erg stoer uit ;)

Hier een actuele screenshot:

http://corvuscorax.jubiiblog.nl/upload/1aScreenshotxubuntumac.png

En hier wat plaatjes van mn model powermac:

ghih

• Gast
« Reactie #510 Gepost op: 2006/12/06, 18:18:48 »

« Reactie #511 Gepost op: 2006/12/06, 19:08:48 »
Hieronder Xubuntu met 3D-Desktop actief:

hier in 'carousel'-modus

http://corvuscorax.jubiiblog.nl/upload/11a2006-12-06-140309_1152x864_scrot.png

hier in 'cylinder'-modus

http://corvuscorax.jubiiblog.nl/upload/11a2006-12-06-141821_1152x864_scrot.png

(er zijn overigens nog meer verschillende modussen)

ikzelf

• Gast
« Reactie #512 Gepost op: 2006/12/07, 21:04:49 »
draait beryl eigenlijk ook op xfce? ik vraag me dat af omdat 3d desktop toch ongeveer hetzelfde is?

Offline filenox

• Lid
    • filenox@tweakblogs.net
« Reactie #513 Gepost op: 2006/12/07, 21:26:06 »
ik denk niet dat je beryl op een xfce-desktop kunt draaien,misch in de toekomst ? :)

« Reactie #514 Gepost op: 2006/12/08, 10:32:26 »
Beryl kan gedraaid worden onder XFCE,

alleen XFCE is een grafische omgeving die bedoeld is, in eerste instantie, voor de wat oudere computers, of computers met geen snelle CPU en niet zoveel MB RAM geheugen.

Ik draai XFCE (Xubuntu) en met mijn specs zal ik Beryl niet draaiende krijgen.
waarom ook? Het heeft hoge hardware specificaties nodig.
Daarvoor in de plaats is 3D-Desktop een leuke waardige vervanger, want het heeft aanzienlijk minder hoge specs nodig!

Ik heb het draaiende op een systeem met een CPU van 350Mhz en een grafischekaart van 16MB.

Zie mn screenshots een aantal posts naar boven!

Offline Math.

• Lid
« Reactie #515 Gepost op: 2006/12/08, 13:12:34 »
Citaat van: AmpLiF1eR
Citaat van: Doritos
ik denk niet dat je beryl op een xfce-desktop kunt draaien,misch in de toekomst ? :)
jawel hoor, hier even een xfce sessie gestart:
[url]http://img166.imageshack.us/img166/9020/xfcegs9.th.jpg[/url]
Ik neem aan dat je XFCE dan eerder prettiger vind dan dat je het echt nodig hebt om de snelheid te bevorderen?
Vind het wel grappig... XFCE is simpel, strak, zonder toeters en bellen en Beryl is juist weer het tegenovergestelde. :P
En... owja, die Ubuntu-babe aan de bovenkant van je cubus ken ik, die heb ik ook nog ergens tussen m'n wallpapers zitten! :D

Offline Math.

• Lid
« Reactie #516 Gepost op: 2006/12/08, 13:37:58 »
Citaat van: AmpLiF1eR
Als je XFCE namelijk neemt vanwege prestatiewinst lijkt het me niet zo handig om hem vervolgens weer te vertragen met Beryl inderdaad, dat is als een broodje gezond met veel mayonaise.
Hahaha, die is leuk gevonden. :D

« Reactie #517 Gepost op: 2006/12/10, 13:31:59 »
Mijn dekstop:

Beryl+GNOME(op Egdy) draaiend op een 800mHz PIII uit (ik dacht) 1998 en een GeForce 4000MX. Valt mij nog reuze mee. Bij Compix kreeg ik een wit scherm. Ik heb net een nieuwe computer besteld(is er met kerst) en die heeft een Athlon 64 3800+ en een onboard Geforce 6150. Ik denk dat dat nog beter gaat.Het lukt me alleen niet om een screenshot te maken van de cubus. Doe je dat in VMWare? Of is er een trukje voor?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #518 Gepost op: 2006/12/10, 14:03:52 »
Citaat van: Ytrecq
Het lukt me alleen niet om een screenshot te maken van de cubus. Doe je dat in VMWare? Of is er een trukje voor?
Bijvoorbeeld scrot is een mogelijkheid!
Eerst dus scrot installeren:
sudo apt-get install scrot
daarna in de terminal:
scrot -c -d 10
De 10 in het hierboven genoemde commando wil zeggen het aantal seconden voordat het een screenshot gaat nemen, je kunt dus ook 5, 15 of enig ander willekeurig aantal sec. daar neerzetten.

Dus dat commando in een terminal, dan de kubus starten, de seconden tegelijkertijd aftellen en taddaaaaa! :)

« Reactie #519 Gepost op: 2006/12/10, 14:40:02 »
Bedankt voor de tip, ik heb er gelijk weer twee bijgemaakt:

Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Ruben

• Lid
« Reactie #520 Gepost op: 2006/12/10, 16:06:17 »
@ CORVUS_CORAX, wat is jouw icon theme? Ziet er heel mooi uit! Hoe heb je dat 3d geflikt? Had k nog nooit gezien..

ikzelf

• Gast
« Reactie #521 Gepost op: 2006/12/10, 18:05:01 »
Citaat van: RR1991
@ CORVUS_CORAX, wat is jouw icon theme? Ziet er heel mooi uit! Hoe heb je dat 3d geflikt? Had k nog nooit gezien..
ik denk dat het icon theme human azul is, of het is met de tango theme generator gemaakt.

dat 3D is met 3D desktop gemaakt, corvus corax is al een hele tijd 3D desktop aan het promoten, als je op dit forum naar 3D desktop zoekt, dan zul je wel wat vinden.

« Reactie #522 Gepost op: 2006/12/10, 18:22:27 »
Citaat van: RR1991
Idd heb ik als icontheme HumanAzul2, maar...niet alle icons zijn van het setje!
Een enkele icoon heb ik gewoon met google van het internet geplukt, bv het msn-icoon en Linphone-icoon.

Verder idd heb ik op dit forum al wel enig howtootje getypt betreft 3D-Desktop, HET alternatief voor het soms nog buggy beryl welke hoge hardware-eisen heeft, ideaal voor computers welke lage specs heeft!
(De computer welke het hier nu draait heeft een 350Mhz CPU en een 16MB grafischekaart)

Offline Math.

• Lid
« Reactie #523 Gepost op: 2006/12/10, 19:05:34 »
Ben nu bezig met m'n eigen theme, lol ^ ^

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #524 Gepost op: 2006/12/10, 19:18:02 »
Ben nu bezig met m'n eigen theme, lol ^ ^
vertel! :)