Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2061088 keer)

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3550 Gepost op: 2009/03/18, 14:05:27 »
Om Compiz te draaien moet ge wel een Nvidia, ATI of Intel grafische kaart hebben.

Dat heeft 90% van de gebruikers ook wel. Losse Grafische kaarten zijn voor thuisgebruikers vrijwel Nvidia of ATI, een verdwaalde Matrox daargelaten, maar die worden volgens mij bijna alleen gebruikt in het bedrijfsleven.
Onboard video is meestal intel en soms ook Nvidia of AMD. Ik neem aan dat onboard grafische chips van AMD ook Compiz draaien, want ATI=AMD
Als de interne kaart genoeg power heeft lukt het wel. Bijv een trident kaart is over het algemeen te licht om Compiz mee te draaien.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline kasper2

• Lid
« Reactie #3551 Gepost op: 2009/03/18, 14:20:43 »
Om Compiz te draaien moet ge wel een Nvidia, ATI of Intel grafische kaart hebben.

Dat heeft 90% van de gebruikers ook wel. Losse Grafische kaarten zijn voor thuisgebruikers vrijwel Nvidia of ATI, een verdwaalde Matrox daargelaten, maar die worden volgens mij bijna alleen gebruikt in het bedrijfsleven.
Onboard video is meestal intel en soms ook Nvidia of AMD. Ik neem aan dat onboard grafische chips van AMD ook Compiz draaien, want ATI=AMD
Als de interne kaart genoeg power heeft lukt het wel. Bijv een trident kaart is over het algemeen te licht om Compiz mee te draaien.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Daar heb je gelijk in. De Intel chip in onze laptop is ook te licht om Compiz een beetje fatsoenlijk te draaien, maar ik wou even zeggen dat vrijwel iedere pc een Nvidia/ATI/Intel gpu heeft.
Alles is relatief

« Reactie #3552 Gepost op: 2009/03/18, 14:38:06 »
Heeft niks met kracht ofzo te maken. Gewoon dat er geen 3d ondersteuning is van andere drivers dan die voor Nvidia, ATI en Intel.

Ik heb een SiS gehad die qua specificaties Compiz had kunnen draaien, maar er zijn geen goede Linux drivers voor.

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #3553 Gepost op: 2009/03/18, 17:51:45 »
Er is ook veel ellende met Intel/Realtek hoge definitie audio. Dat merk ik wel. Ik krijg absoluut geen kik uit mijn geluidskaart.

Ik heb wel goede hoop voor Jaunty.

Maar als ik vragen mag : is een Radeon X1200 goed genoeg voor Compiz ? Niet dat ik er erg naar verlang, ik ben meer een zen gebruiker als idefix en woteb.

Offline kasper2

• Lid
« Reactie #3554 Gepost op: 2009/03/18, 20:46:35 »
Er is ook veel ellende met Intel/Realtek hoge definitie audio. Dat merk ik wel. Ik krijg absoluut geen kik uit mijn geluidskaart.

Ik heb wel goede hoop voor Jaunty.

Maar als ik vragen mag : is een Radeon X1200 goed genoeg voor Compiz ? Niet dat ik er erg naar verlang, ik ben meer een zen gebruiker als idefix en woteb.

Ik heb een onboard Realtek HD geluidskaart, en die werkte in één keer in iedere Ubuntu versie die ik tot nu toe heb gebruikt (7.10, 8.04 en 8.10).

Ik heb even snel gekeken en ik denk dat die videokaart op het randje zit van wat Compiz aan kan. Ik ben geen expert op dat geboed, maar als je het graag wilt weten, moet je het gewoon in de praktijk uitproberen. Als het niet blijkt te werken haal je compiz gewoon weer van  je pc.
Alles is relatief

« Reactie #3555 Gepost op: 2009/03/18, 21:03:26 »
Het staat sowieso geinstalleerd. Dus even aanzetten, als het niet werkt, terug uitzetten.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #3556 Gepost op: 2009/03/19, 10:39:59 »

Ik doe ook maar weer is gezellig mee :)

deKeijzer

• Gast
« Reactie #3557 Gepost op: 2009/03/19, 14:30:34 »

Android gebruiker? :)

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #3558 Gepost op: 2009/03/19, 14:36:23 »

Android gebruiker? :)

jazeker :D

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #3559 Gepost op: 2009/03/19, 18:47:48 »
Okee, laat ik die van mij dan ook maar weer eens zien. Helaas verandert het nog wel eens. Dat komt omdat ik nogal vaak aan het proberen ben om alles te veranderen zodat ik begrijp hoe o.a. kde-4 enz werkt.

MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #3560 Gepost op: 2009/03/19, 20:24:32 »
Okee, laat ik die van mij dan ook maar weer eens zien. Helaas verandert het nog wel eens. Dat komt omdat ik nogal vaak aan het proberen ben om alles te veranderen zodat ik begrijp hoe o.a. kde-4 enz werkt.

Die wallpaper heb ik zelf ook een tijdje gehad, van Interfacelift toch?

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #3561 Gepost op: 2009/03/19, 21:52:24 »
Ik had deze via een linkje gevonden van DeviantArt. Ik heb alleen geen idee meer wat dat was. Dus het zou best wel eens kunnen.

MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline woteb

• Lid
« Reactie #3562 Gepost op: 2009/03/19, 22:01:36 »
Die wallpaper heb ik zelf ook een tijdje gehad, van Interfacelift toch?
Klopt, op Interfacelift staat deze wallpaper ook. De maker van deze wallpaper was hiermee bezig toen hij een computerstoring kreeg. Wat je nu hebt is een 'ruwe versie' waar de maker eigenlijk mee bezig was.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #3563 Gepost op: 2009/03/19, 23:15:46 »
Is dit een Grove versie, dan zou ik wel eens willen weten wat de afgemaakte versie zou zijn.

Ik vond dit al zo mooi. Zo heb ik ook een aantal natuur. Ook erg mooi. Maar deze is op de een of andere wijze lekker rustig.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline woteb

• Lid
« Reactie #3564 Gepost op: 2009/03/19, 23:56:50 »
Is dit een Grove versie, dan zou ik wel eens willen weten wat de afgemaakte versie zou zijn.

Ik vond dit al zo mooi. Zo heb ik ook een aantal natuur. Ook erg mooi. Maar deze is op de een of andere wijze lekker rustig.
Die was hij kwijt en had er geen kracht/zin/tijd meer voor. Zie deze link waar de wallpaper op Interfacelift staat: http://interfacelift.com/wallpaper_beta/details/1798/homeworld.html
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline johande

• Lid
« Reactie #3565 Gepost op: 2009/03/22, 12:10:42 »
ik heb nu
bij installeren /verwijderen, gezocht op compiz.
vervolgens compiz fusion icon  & desktop effects geinstalleerd.

ik krijg nu een icontje compiz op mijn taskbar, maar veel verandert er niet voorlopig.

ik heb ook een thema gedownlmoad van
http://www.gnome-look.org/content/show.php/Vienniece?content=79431

en nu...?

« Reactie #3566 Gepost op: 2009/03/22, 12:40:53 »
In synaptic even zoeken op compizconfig-settings-manager en installeren later terug te vinden onder Systeem>Voorkeuren>CompizConfig Instellingen Beheerder.
Dan naar Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk>Tabblad Visuele effecten> aanklikken extra
Thema installeren: Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk>Tabblad Thema>Knop Installeren klikken, rechts onder>Navigeren naar je gedownloade thema, dit niet uitpakken!, op de knop openen klikken.Hierna het thema selecteren, als dit nog niet automatisch gebeurt is en dan uiterlijk weer afsluiten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/03/22, 12:50:02 door Gijsbert »

« Reactie #3567 Gepost op: 2009/03/22, 12:52:50 »
Je kunt het archiefbestand ook simpelweg naar het venster Uiterlijk slepen.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #3568 Gepost op: 2009/03/22, 13:16:10 »
Dees is van mij  =D

Ja, hij lijkt nog redelijk op 't orgineel. Ik vind 't orgineel helemaal niet zo slecht. No need to geen GNOME gebruiken hier :)

« Reactie #3569 Gepost op: 2009/03/22, 13:45:45 »
Je kunt het archiefbestand ook simpelweg naar het venster Uiterlijk slepen.
We gaan het toch niet al te simpel maken? ;)

« Reactie #3570 Gepost op: 2009/03/22, 13:49:08 »
Dees is van mij  =D

Ja, hij lijkt nog redelijk op 't orgineel. Ik vind 't orgineel helemaal niet zo slecht. No need to geen GNOME gebruiken hier :)
Waar zijn de Teletubbies en de konijntjes? ;)

« Reactie #3571 Gepost op: 2009/03/22, 14:43:40 »
Eventjes bezig geweest.
http://imagebin.ca/view/x4PTZV.html
http://imagebin.ca/view/9PqdTW5.html (dat bovenste paneel heeft auto-hide)
« Laatst bewerkt op: 2009/03/22, 14:50:40 door Cumulus007 »

Offline Erik_m

• Lid
« Reactie #3572 Gepost op: 2009/03/22, 16:15:28 »
He, dat is plasma/kde4 he.... hoe krijg je het voor elkaar dat je taskmanager twee regels heeft? Dat probeerde ik ook, maar kon ik nergens vinden :(

Offline siegi

• Lid
« Reactie #3573 Gepost op: 2009/03/22, 16:38:48 »
@erik bij kde 4.2 is het redelijk simpel.
Klik rechts op je paneel. > taakbeheer instellingen > maximum aantal rijen > en eventueel rij indeling forceren.

@cumulus zoveel te doen :p

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #3574 Gepost op: 2009/03/22, 17:13:40 »
Dees is van mij  =D

< plaatje >

Waar zijn de Teletubbies en de konijntjes? ;)
Achter het Firefox schermpje :D