De mijne ziet er momenteel zo uit:
De balk onder in beeld is Cairo dock en de gadgets op de desktop horen daar ook bij.
is dat nu op 123 ook in te installeren op elke pc, of is daar heel wat programmatie/linux/ubuntu-kennis voor nodig?
en wat is compiz juist of beryl
Dat is zo te installeren op een pc, en het hoeft niet eens een super snelle te zijn. Het is gewoon wat dingen aanvinken in Compiz.
Compiz en Cairo zijn gewoon via synaptic te installeren, het thema en de achtergrond komen van de welbekende
http://www.gnome-look.org/De doorzichtige balk bovenaan de vensters is gedaan met Emerald, ook te vinden in synaptic.
De specificaties van mijn pc staan in mijn onderschrift, met als toevoeging dat ve videokaart een Nvidia 7300LE is, wat zeker geen snelheidsmonster is. De rest van de pc is ook niet het snelste van het snelste.
Ik heb het ook op een laptop geprobeerd, 1700mhz, 512mb geheugen, een ingebouwde grafische chip van intel en een verrotte harde schijf, en daar draaide dit bepaald niet vlot op. Met de kubus draaiend haalde ik daarop nog geen 10fps volgens de ingebouwde benchmark van compiz. Op mijn eigen pc haal ik met de kubus (die rond is 8)) ongeveer 25fps en dat gaat gewoon vloeiend op een resolutie van 1280x1024.