Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2145934 keer)

Offline Roland

• Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #950 Gepost op: 2007/03/25, 03:11:22 »
Ik heb vandaag (Helaas) Win xp weer moeten installeren (wazig progje van m'n baas om m'n uren bij te houden :( )
Gelijk maar een dualboot gemaakt met Xubuntu 7.04 en........WOW ;)  Kubuntu was op m'n klaptopje al snel maar dit gaat helemaal super :o

Ben al een beetje aan het stoeien geweest met de Look's en er zijn leuke dingen mee te doen, ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om de kleur van de panel's te veranderen!!! iemand????

Hier alvast een screenshot ;)

Gr Roland
Ubuntu user #12040 ;)

budster

• Gast
« Reactie #951 Gepost op: 2007/03/25, 10:38:08 »
Werkt dat wazige programmatie niet onder wine?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #952 Gepost op: 2007/03/25, 13:05:08 »
Citaat van: profoX
woteb: daarvoor heb je een composited omgeving nodig, wat Compiz of Beryl jou bijvoorbeeld kan bieden :) Cairo-clock is speciaal ontworpen om gebruik te maken van compositing, dus zonder dat kan je er niet veel mee doen. Het werkt dan wel, maar dan met een zwarte achtergrond...

Een alternatief zou zijn: een klok in de vorm van een of andere adesklet of gdesklet (of superkaramba theme voor KDE) maar dat is dan ook geen echte compositing (gewoon stuk achtergrond dat gekopieerd wordt naar de desklet)

Anyway... ik heb een screenshot gemaakt van mijn nieuwe Feisty Fawn (beta) installatie :)

[url]http://wesley.debianbox.be/images/feistyberyl_thumb.png[/url]
Klik om te vergroten

Kleine review van Feisty Fawn valt hier te lezen:
http://www.blicbox.be/node/333

Wat zie je op de screenshot?

Ubuntu Feisty Fawn met standaardprogramma's die zich in de repositories bevinden + Beryl (die bevindt zich niet in de standaard repositories, maar is eenvoudig te installeren op Feisty i.c.m. Aiglx)

Ik ben ongeveer 10 minuten beziggeweest om mijn desktop te tweaken zoals je hem ziet op de screenshot :) eitje in Feisty Fawn..

Wallpaper: subtiele blauwe wallpaper afkomstig van deviantart.com (ergens bij all-time favourite wallpapers)
Skydome: gewoon een gradient ingesteld in beryl-settings-manager
Zoekbalkje linksbovenaan: dat is Deskbar
Mediaspeler: dat is VLC Media Player (VideoLanClient Media Player)
Instant Messaging: Kopete
Browser: Firefox

En voor de geïnteresseerden: Feisty Fawn bevalt uitstekend! zoals je in de review kan lezen is er niet alleen gewerkt aan nieuwe features, maar ook aan snelheid en de belasting op het ramgeheugen is fors verminderd!
Profox, hoe krijg je het voor elkaar om de menubalken niet in de kubus mee te laten draaien, is dat iets nieuws in Feisty? Of zit het verschil in AIGLX, of is het een instelling in beryl
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #953 Gepost op: 2007/03/25, 13:20:51 »
Citaat van: Ronnie
Profox, hoe krijg je het voor elkaar om de menubalken niet in de kubus mee te laten draaien, is dat iets nieuws in Feisty? Of zit het verschil in AIGLX, of is het een instelling in beryl
geinig, he? ;)

Dat is gewoon een Beryl instelling, maar ik weet niet vanaf welke versie.. ik heb hier Beryl 0.2.0

In Beryl Configuratiescherm:

Bureaublad -> Bureaublad Kubus -> Stick Sticky Windows to Screen
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #954 Gepost op: 2007/03/25, 13:37:09 »
dank je profox :D

enig idee hoe je met deskbar bestanden in subdirs van je home kunt vinden, hij indexeert alleen de home dir, niet de subdirs. Ik heb al bij de gewone instellingen gekeken, maar daar staat het niet bij
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #955 Gepost op: 2007/03/25, 14:12:15 »
Ronnie: heb ik ook nog niet naar gekeken, maar als ik er eens mee bezig ben zal ik het wel laten weten
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Roland

• Lid
« Reactie #956 Gepost op: 2007/03/25, 14:30:04 »
Citaat van: budster
Dat heb ik natuurlijk als eerste geprobeerd ;) maar helemaal niets :( (Ook onder xp loopt het niet lekker :lol:) zal binnenkort wel weer iets nieuws komen :P ,ga me er niet te druk over maken ;)

Gr Roland
Ubuntu user #12040 ;)

Nizzle

• Gast
« Reactie #957 Gepost op: 2007/03/25, 15:47:03 »
mooi man profoX :D

Offline Nico

• Lid
« Reactie #958 Gepost op: 2007/03/25, 21:22:14 »
Oorspronkelijk vond ik het bruine van Ubuntu lelijk, maar nu heb ik een skin gevonden die er eigenlijk best wel nice uitziet :P het heet niet voor niets "Human_Reloaded".

De wallpaper heet "Ubuntu tunnel". Zowel skin als wallpaper komen van Gnome-look.org.

Ook heb ik me erbij neergelegd dat Dapper geen Firefox 2.0 heeft, dus heb ik zelf maar een 2.0 skin gedownload en het icoontje in het bovenste paneel veranderd :) het oog wil ook wel wat, waarom is dit topic er anders? :P
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #959 Gepost op: 2007/03/25, 21:33:53 »
Ubuntu Dapper Drake regeert!
Fijner en stabieler dan Edgy, vind ik. Van Dapper kun je gewoon blindelings opaan; geen nare verrassingen, onverstoorbaar, doet het altijd en overal.

Overigens is de bèta van Feisty al erg goed; ook die draai ik al, zowel op de klaptop (vier besturingssystemen) als op de bureaucomputer (zeven besturingsssystemen).

Het ziet ernaar uit, dat Feisty zo goed wordt, dat die Dapper kan gaan vervangen als betrouwbaar werkpaard. In juni of zo, als de ergste fouten in Feisty eruit zijn gehaald.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #960 Gepost op: 2007/03/25, 21:53:15 »
tja onbekend maakt onbemind zullen we maar zeggen.......
edgy is echt al uit de testfase ;), en een fantastische release.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #961 Gepost op: 2007/03/25, 22:06:25 »
Citaat van: leoquant
tja onbekend maakt onbemind zullen we maar zeggen.......
edgy is echt al uit de testfase ;), en een fantastische release.
Nou, ik draai Edgy nu al een paar weken op de klaptop als hoofdsysteem. Niet slecht (meer), inderdaad. En die nieuwere versies van de progjes, dat is natuurlijk ook leuk. Maar ik vind het kwaliteitsgevoel bij Edgy toch minder dan bij Dapper. Wat meer bugs en zo.

Dapper is gewoon zo geweldig goed, het is moeilijk om dat niveau te halen....  :-)

Offline Math.

• Lid
« Reactie #962 Gepost op: 2007/03/25, 22:33:27 »
Mja, ik heb niet echt het idee gehad dat de ene Ubuntu release stabieler zou zijn dan het andere, maar misschien dat jij wel tegen dingen bent opgelopen? Als je maar niet gaat zeggen dat Window$ beter is dan Ubuntu, dan vind ik het best. :P

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #963 Gepost op: 2007/03/25, 22:40:41 »
Ramen? Wa's dè?   :-)

Offline Math.

• Lid
« Reactie #964 Gepost op: 2007/03/25, 22:46:16 »
Citaat van: pjotr123
Ramen? Wa's dè?   :-)
Mja, schijnt ook een soort van OS te zijn, hehe :P

budster

• Gast
« Reactie #965 Gepost op: 2007/03/25, 22:49:49 »
Citaat van: Roland
Dat heb ik natuurlijk als eerste geprobeerd ;) maar helemaal niets :( (Ook onder xp loopt het niet lekker :lol:) zal binnenkort wel weer iets nieuws komen :P ,ga me er niet te druk over maken ;)

Gr Roland
Zoek eens op sourceforge een programmatie dat op linux EN windows werkt, programmeurs moeten ook vaak hun uren bij houden dus lijkt me erg voor de hand liggen dat er wel het een en ander te vinden is. Kan jij je baas meteen aan gratis en degelijke software voorstellen.

« Reactie #966 Gepost op: 2007/03/26, 12:47:04 »
de nieuwst versie van m'n desktop

in ubuntu 6.06 Lts
 met gdesklets
 achtergrond van gnome-look.org

Offline Roland

• Lid
« Reactie #967 Gepost op: 2007/03/26, 13:17:21 »
Citaat van: Roland

Gr Roland
Zoek eens op sourceforge een programmatie dat op linux EN windows werkt, programmeurs moeten ook vaak hun uren bij houden dus lijkt me erg voor de hand liggen dat er wel het een en ander te vinden is. Kan jij je baas meteen aan gratis en degelijke software voorstellen.
Dit soort dingen veranderen hier met de week :o Ik ga me hier niet zo druk over maken. Ik gebruik nu m'n Palm en daar moeten ze het voorlopig maar mee doen.

Gr Roland.;)
Ubuntu user #12040 ;)

« Reactie #968 Gepost op: 2007/03/27, 17:38:45 »
okee hier is ie dan... mijn eerste beryl desktopje in feisty 7.04 waar ik nu al helemaal aan verkocht ben :) ....

wallpaper by Po3Z : download
animated skydome image: download
thema: ubuntu human
emerald thema: Vista theme (non-gpl repos)
icons: vista inspirate (gnome art)

omdat ik geen deskbar werkend kreeg heb ik maar wat gnome desktop icons gebruikt die je het idee van een Launcherbar geven.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

daktarie

• Gast
« Reactie #969 Gepost op: 2007/03/27, 21:50:09 »
geen idee of ik dit werkend krijg maar hier is ie :P

daktarie

• Gast
« Reactie #970 Gepost op: 2007/03/27, 21:51:26 »
en deze is met beryl

meta4

• Gast
« Reactie #971 Gepost op: 2007/03/28, 01:15:55 »
Welnu, een van de jongste telgen van de Ubuntu familie heeft het nu ook voor elkaar, en gelijk twee mensen met open mond laten staan,
ik denk dat er weldra wat meer mensen overgaan op Ubuntu.. :)

Hierbij mijn desktop, moet nog wel een dakje bouwen op de dome, maar who cares...

pfff... dat was ff zoeken naar de juiste ftp, nu is ie zichtbaar

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #972 Gepost op: 2007/03/28, 01:47:37 »
Die is netjes :)

Welke thema's en achtergronden heb je gebruikt?

meta4

• Gast
« Reactie #973 Gepost op: 2007/03/29, 00:32:36 »
dank, vrij simpel, de theme die ik gebruik zit standaard in Beryl (Wombat_Black) en de pinguin wallpaper komt van gnome art :)

Guus

• Gast
« Reactie #974 Gepost op: 2007/03/29, 13:18:10 »
Citaat van: daktarie
en deze is met beryl

http://img455.imageshack.us/img455/8707/schermafdrukiz2.png
hoe krijg je de kubus transparant? :)