woteb: daarvoor heb je een composited omgeving nodig, wat Compiz of Beryl jou bijvoorbeeld kan bieden

Cairo-clock is speciaal ontworpen om gebruik te maken van compositing, dus zonder dat kan je er niet veel mee doen. Het werkt dan wel, maar dan met een zwarte achtergrond...
Een alternatief zou zijn: een klok in de vorm van een of andere adesklet of gdesklet (of superkaramba theme voor KDE) maar dat is dan ook geen echte compositing (gewoon stuk achtergrond dat gekopieerd wordt naar de desklet)
Anyway... ik heb een screenshot gemaakt van mijn nieuwe Feisty Fawn (beta) installatie

Klik om te vergrotenKleine review van Feisty Fawn valt hier te lezen:
http://www.blicbox.be/node/333Wat zie je op de screenshot?
Ubuntu Feisty Fawn met standaardprogramma's die zich in de repositories bevinden + Beryl (die bevindt zich niet in de standaard repositories, maar is eenvoudig te installeren op Feisty i.c.m. Aiglx)
Ik ben ongeveer 10 minuten beziggeweest om mijn desktop te tweaken zoals je hem ziet op de screenshot

eitje in Feisty Fawn..
Wallpaper: subtiele blauwe wallpaper afkomstig van deviantart.com (ergens bij all-time favourite wallpapers)
Skydome: gewoon een gradient ingesteld in beryl-settings-manager
Zoekbalkje linksbovenaan: dat is Deskbar
Mediaspeler: dat is VLC Media Player (VideoLanClient Media Player)
Instant Messaging: Kopete
Browser: Firefox
En voor de geïnteresseerden: Feisty Fawn bevalt uitstekend! zoals je in de review kan lezen is er niet alleen gewerkt aan nieuwe features, maar ook aan snelheid en de belasting op het ramgeheugen is fors verminderd!