Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid onder TV-beelden.  (gelezen 2189 keer)

Geluid onder TV-beelden.
« Gepost op: 2008/03/04, 22:43:24 »
Vrienden, Als ik de site www.bloomberg.com bezoek en onderaan de Homepage bij Audio/Video Reports op een van de programma's klik, dan verschijnt wel het beeld, maar niet het daarbij horende geluid. Er wordt in die programma's veel gepraat, dus het is wel zaak dat je horen kan wat er gezegd wordt. Hoe zet ik het geluid aan. Bij alle andere video- en radiouitzendingen doet het geluid het wel.
Ik heb Ubuntu 7.10 op een Notebook geïnstalleerd.

Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/05, 01:00:01 »
Ik denk dat ik ergens een codecs vandaan moet halen. Maar als dat het is, hoe kom ik te weten welke en waar?

Offline Duckie

• Lid
Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/05, 01:22:46 »
Niet dat je er iets aan hebt maar bij mij werkt het ook niet. Inderdaad wel beeld maar geen geluid.
Heb je het ook al met een andere browser geprobeerd?

Offline joop905

• Lid
Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/05, 01:26:39 »
werkt hier ook niet,
en met VLC het zelfde
met Debian 4.0. (laptop) werkt het ook niet

Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/05, 02:11:09 »
Die files zijn Windows Media Video 9 //20 kbps, 22 kHz, mono
http://www.bloomberg.com/avp/avp.asxx?clip=mms://media2.bloomberg.com/cache/vRC1yP8jmMig.asf

Dus je moet hiervoor de wmv voor gebruiken in ff.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Duckie

• Lid
Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/05, 02:14:20 »
Op het Engelstalige forum is er in mei vorig jaar ook al over gesproken.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=437980&highlight=Streaming+video+www.bloomberg.com

De oplossing die ze daar geven helpt bij mij niet. Ik had sowieso die twee bestanden al geïnstalleerd.

Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/05, 04:44:57 »
De oplossing zou gelegen zijn in het toevoegen van Medibuntu Repository aan mijn software bronnen.
De bronnen die in mijn systeem (Ubuntu 7.10) zijn opgenomen zijn de volgende:

http://archive.canonical.com/ubuntu gutsy partner
http://archive.canonical.com/ubuntu gutsy partner (Broncode)
http://packages.medibuntu.org/ gutsy free non-free
http://packages.medibuntu.org/ gutsy free non-free (Broncode)

De vraag is: mis ik iets? Want vanwege allerlei juridische redenen mag niet zomaar alles overal worden aangeboden.

Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/07, 02:13:43 »
Er is al een hele tijd niet gereageerd. Ik vrees dat dit betekent dat niemand een oplossing weet. Ook in Totem geven deze beelden geen geluid.

Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/07, 03:57:07 »
Hoe kom je op het idee. Ik heb de vraag gewoon aan Bloomberg zelf gesteld. Het heeft nummer: TicketID: W00285096810511739545.
Die jongens kennen natuurlijk alleen maar Windows en misschien in de verte ook nog Apple, maar Linux? Nou ja, alles moet eens de eerste keer zijn.

Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/08, 15:06:02 »
Bloomberg heeft geantwoord, maar het was er een uit voorraad. Je wordt geacht Windows en de Mediaplayer van Windows te hebben. Ik heb daar weer op gereageerd, maar heb daar nog geen antwoord op. Zodra, dan plaats ik het hier.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/08, 15:23:17 »

Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/10, 12:55:40 »
Pjotr123, jazeker. De beelden zijn goed, maar nog steeds zonder geluid. Bloomberg schijnt tot niet meer dan standaardantwoorden in staat. Als je niet aan Windows wil, nou dan moet je het zelf maar weten, schijnt hun adagium. Maar we laten ons niet door Oom Bill Gates kisten.

Offline rja

• Lid
Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/25, 22:54:26 »
Citaat van: HermanDegenhart
Pjotr123, jazeker. De beelden zijn goed, maar nog steeds zonder geluid. Bloomberg schijnt tot niet meer dan standaardantwoorden in staat. Als je niet aan Windows wil, nou dan moet je het zelf maar weten, schijnt hun adagium. Maar we laten ons niet door Oom Bill Gates kisten.
Herman, dit probleem was opgelost toch ?

Of toch niet ?

Je hebt de Totem plugin in Firefox niet geinstalleerd volgens mij.

Op de command prompt, na afsluiten van Firefox  :

sudo apt-get install totem-mozilla

Als het goed is, als een video opstart, kun je een via de rechter muis knop, via copy
en ctrl v de url in Kafeinne opstarten.

Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/26, 00:16:15 »
Beste RJA, het was niet opgelost, maar ik was ermee opgehouden. De plugin die je aanraadt had ik al geïnstalleerd en als ik rechtsklik op het videobeeld, krijg ik niets. Het gaat dus om de videobeelden die op Bloomberg.com in een apart venstertje worden afgespeeld en dat zich opent als je op een video klikt. Ik had er laatst bij een tweetal wel geluid bij en bij anderen weer niet. Ik kreeg toen de indruk dat het probleem bij Bloomberg lag. Bij het aanklikken van sommige video's knalt Firefox er zelfs helemaal uit. Zou er een terrorist aan het werk zijn?

Offline rja

• Lid
Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/26, 01:43:19 »
Citaat van: HermanDegenhart
Zou er een terrorist aan het werk zijn?
Nee, hoor, dat hoort er bij schijnbaar, vooral als je op video site's komt onder Linux , Firefox is veel onstabieler als onder Windows. Maar Opera werkt helemaal niet op zulke sites.

Ik kan alle video's op Bloomberg afspelen,  wel vaak via een omweg, via Kaffeine waarom dit bij jouw niet werkt geen idee.

Misschien brengt Hardy uitkomst ?

Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/26, 01:56:21 »
Om video's in Kaffeine af te spelen moet je de URL van de videostream invoeren. Ik weet nooit hoe aan die URL te komen. Rechtsklikken op de videobeelden levert meestal niet de juiste gegevens op en het invoeren van de URL van een site, b.v. http://www.bloomberg,com heeft natuurlijk geen zin. Rechtsklikken op de videobeelden van Bloomberg levert trouwens helemaal niets op. Wanneer komt Hardy uit?

Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/26, 16:09:58 »
Beste vrienden, ik had beloofd de reactie van Bloomberg op het geluidsprobleem hier weer te geven. Nu, daar is tie dan:

TicketID: W00287381500513258759
Status: Resolved
Summary: No sound under video

LOG: 3/24/08 11:52:39 Your Initial Feedback
AV PLAYER : Windows Media Player
URL : www.bloomberg.com

Dear sir, Having no problems playing video's designed for the Windows Media
Player on my Linux Ubuntu Laptop (Ubuntu version 7.10), the video's offered on
the bottom of your homepage refuse to be played with sound. As what is said is
essential on these video's, clicking them is useless this way. Please update
your codecs or else update whatever is necessary to serve all users of your
site, of which more and more are not using Windows any more. Yours sincerely,
Herman Degenhart.

LOG: 3/26/08 10:59:04 Bloomberg Feedback Team
Hello: We realize there are audio/video issues. We hope to convert to Flash in
the future. We are sorry for inconvenience. For codec (sound) issues you may
visit:
K-Lite Codec Pack http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Sincerely, Bloomberg Website Feedback Team

Dit advies slaat natuurlijk weer op Windows, maar hoe vertaal ik dit naar Ubuntu?

Geluid onder TV-beelden.
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/27, 02:02:00 »
Nadat ik Miro geïnstalleerd had, bleek plotseling Kaffeine verwijderd te zijn. Ik heb het er niet uitgegooid. Zou Miro dat gedaan hebben? En waarom? Is er een conflict tussen beide programma's? En waarom gaf Ubuntu niet eerst een waarschuwing?