Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ikoontjes op de Bookmarks Toolbar van Firefox.  (gelezen 1855 keer)

Ikoontjes op de Bookmarks Toolbar van Firefox.
« Gepost op: 2008/03/04, 03:31:02 »
Dames en Heren, ik weet, er zijn ergere dingen in de wereld, maar toch maakt elke opgeloste ergernis onze wereld weer een stukje mooier. Niet dan? De Bookmarks Toolbar in Firefox dient er toe om dagelijks gebruikte sites snel aan te kunnen klikken. Daartoe de balk met ikoontjes in Firefox. Bij mij echter willen van sommige sites de ikoontjes niet verschijnen en blijft het nietszeggende paginatekentje er staan, hoe vaak ik het ook aanklik. Normaal hoort dat tekentje reeds bij de tweede aanklik zijn typische verschijningsvorm te krijgen. Ik heb alle extensies in Firefox al eens uitgeschakeld, maar het gewenste resultaat bleef uit. Sommige ikoontjes echter verschijnen wel. Hoe krijg ik Firefox zo ver dat alle ikoontjes verschijnen?

prodinho

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/04, 14:04:03 »
Okee onderstaande is niet gemakkelijk maar wel effectief en hoeft maar 1 keer per bookmark gedaan te worden.

Installeer deze plugin; Favicon Picker 2
En restart Firefox
1. Ga naar de weigerende site (in mijn geval waren dat Politie.nl en dit forum)
2. Klik met rechts op de pagina en kies 'View Page Info'
3. Ga naar het tabblad 'Media'
4. Zoek in de lijst met media naar 'Type' 'Icon',
 en klik vervolgens op 'Save As...' (screenshot)
5. Sla het .ico bestandje op je bureaublad op.

6. Klik met rechts op de weigerende bookmark en kies 'Properties'(Eigenschappen)
7. Kies 'Browse...' en selecteer het hiervoor opgeslagen favicon.ico bestandje en klik op ok. (screenshot)

8. E Voila!

« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/04, 21:43:01 »
Heer Prodinho, zeer bedankt, het problem is opgelost. Het was even zoeken. Sommige sites hebben onder Media geen Pictogram staan maar Logo. Sommige zelfs geen van beide. Dan moet je alle afbeeldingen aanklikken totdat je in het benedenvenster een geschikte afbeelding ziet staan. Dat opslaan op bureaublad en openen als door jou beschreven. De geselecteerde afbeelding verschijnt dan in de werkbalk.
Opgelost dus.

prodinho

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/04, 21:55:03 »
Citaat van: HermanDegenhart
Heer Prodinho, zeer bedankt, het problem is opgelost. Het was even zoeken. Sommige sites hebben onder Media geen Pictogram staan maar Logo. Sommige zelfs geen van beide. Dan moet je alle afbeeldingen aanklikken totdat je in het benedenvenster een geschikte afbeelding ziet staan. Dat opslaan op bureaublad en openen als door jou beschreven. De geselecteerde afbeelding verschijnt dan in de werkbalk.
Opgelost dus.
Geen dank. Het is bijna altijd een favicon.ico bestandje dus dat is zo gevonden.. :)
vaak staat t gwn in de root van een site en soms ergens anders zoals die
van dit forum (media.ubu..) ;)

« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/27, 05:19:48 »
Heer Prodinho, uw oplossing voor het logo-probleem werkt niet meer. In Hardy zit een andere versie dan in Gutsy. Favicon Picker 2 werkte wel in Gutsy maar niet in Hardy. Weet u een andere oplossing of moeten we wachten totdat Favicon Picker 2 bijgewerkt is naar versie 3?