Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .deb configureren?!  (gelezen 1211 keer)

Chocomel

• Gast
.deb configureren?!
« Gepost op: 2008/03/02, 23:29:36 »
Hey,
Ik had laatst een fix gevonden specefiek voor mijn laptop.
Die zei dat ik linux-source-2.6.24_2.6.24-4_all.deb moest installeren met een speciale .config , maar hoe voeg ik die config toe, of zorg ik dat hij de gebruikt tijdens het installen?
Groetjes
Michel

.deb configureren?!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/02, 23:34:36 »
Waar komt die fix vandaan? Waar dient de fix voor?
Ik ben altijd voorzichtig met dit soort acties, vandaar.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk, dat die speciale .config gegeven moet zijn in die fix. Het is namelijk een configuratiebestand (de punt ervoor betekent, dat hij verborgen is, druk in je Home maar eens ctrl+h).

Dus zou je dat .config bestandje ergens moeten vinden. Of zelf aanmaken, met een bepaalde inhoud erin. Maar dat zou dus in die fix moeten staan.....

Nogmaals: dit is wat ik er zo van zou begrijpen, maar mijn eerste twee vragen zou ik voor de zekerheid eerst even hier posten.

.deb configureren?!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/02, 23:37:38 »
Bij sommige debs krijg je een pop-up scherm te zien waar je accoord gaat met de voorwaarden. Ik denk dat je een pop-up krijgt te zien waar je mee kan configureren.
Anders zou ik het ook niet weten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

.deb configureren?!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/02, 23:41:10 »
Citaat van: Chocomel
Hey,
Ik had laatst een fix gevonden specefiek voor mijn laptop.
 linux-source-2.6.24_2.6.24-4_all.deb
dit is een nieuwe kernel, waarschijnlijk dat daar dan drivers inzitten die niet in de huidige zitten (2.6.22)...

ge kunt even zeggen wat de problemen zijn waarom ge deze "fix" nodig hebt, misschien dat er een makkelijkere oplossing is...

Chocomel

• Gast
.deb configureren?!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/03, 15:50:57 »
Ik heb de files uit een topic van een frans forum over ubuntu.
Het was een specefiek topic voor mijn laptop (amilo Xa 2528)
Er werd gezegt dat deze installer, met het bijbehorende config file, mijn dvd drive problemen zou verhelpen (krijg constant in mijn logs en tijdens het opstarten hda drive not ready for command gespamt, ook eject mijn dvd drive niet).
Ook waren er een paar andere installers die mijn webcam zouden fixen en me wireless mogelijk maken.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
.deb configureren?!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/03, 20:21:08 »
Een linkje zou wel handig zijn. Nu weten we nog niks :)

Chocomel

• Gast
.deb configureren?!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/04, 15:26:10 »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
.deb configureren?!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/05, 09:15:04 »
Daar staat dat je de kernel opnieuw moet compilen, met behulp van die config file.
Dit werkt dus niet met de standaard deb pakketten.

Op ubuntuforums.org zijn handleidingen te vinden over het compileren van kernels. Het is en blijft alleen wel een ingewikkelde bezigheid.