Een paar weken geleden heb ik het blad Linux Starter met bijgevoegde Ubuntu CD gekocht .
Na het blad opnieuw van A tot Z bestudeerd te hebben , heb ik gisteren geprobeerd Ubuntu nog maar weer eens een keer
te installeren , ondanks alle ellende die ik al met Ubuntu meemaakte , al dan niet door eigen onkunde .
Ik ben begonnen met het defragmenteren van de schijf , daarna gparted gedraaid , alles volgens
voorschriften zoals in het blad beschreven .
Ik had een 100 GB partitie aangemaakt .
Na het gpartedgedeelte begon de ellende , de schijf zou gecrasht zijn .
Gelukkig bleef wel XP behouden .
Ubuntu verwijderd en geprobeerd op de nieuwe partitie te installeren , onmogelijk .
Mountpunt , wat is in vredesnaam een mountpunt ?
En wat is sda 1 , 4 , en 2 ?
En wat is swap Linux ?
Waarom kan Ubuntu niet gewoon geïnstalleerd worden ?
Er is toch een lege partitie ?
Uit bittere armoede heb ik toen maar Ubuntu de hele schijf voor zich laten opeisen , maar ook dat
bleek geen succes . ( Er is een fout opgetreden bij de installatie )
Om misverstanden te voorkomen , het betreft hier een (Acer met voorgeïnstalleerde XP MCE) computer van 19 maart 2007 met ruim 230 GB harde schijf .
Nu heb ik moeten formatteren met een OEM-versie van XP en installeren , een back-up draaien ,
opnieuw installeren van de MCE-versie , al met al ben ik een halve dag verder en geen steek wijzer .
Als klap op de vuurpijl krijg ik nu bij het opstarten van XP een kadertje met daarin " An invalid argument is encountered " .
En experimenteren is wel leuk , maar niet als je met de ene mislukking na de andere geconfronteerd wordt ,
of als je telkens opnieuw moet opstarten .
Kan iemand mij in "Jip en Janneke taal " raad geven ?
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet : Ad .