Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestandsbladeraar komt steeds weer  (gelezen 1068 keer)

Offline jw

• Lid
Bestandsbladeraar komt steeds weer
« Gepost op: 2008/02/29, 19:15:41 »
Na het onthouden van een sessie krijg ik steeds bestandsbladeraar weer terug. Bij Ubuntu 7.10 al van alles al geprobeerd te veranderen bij sessies. Hoe krijg ik die bladeraar eruit?

Bedankt

« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/29, 21:09:10 »
Hoe bedoel je dat precies "na het onthouden van een sessie"? Moet je daar iets bijzonders voor doen? Je denkt misschien wat een vragen, het enige wat bij mij onthouden wordt is een sessie van Firefox, als ik deze niet netjes afsluit.
Dus ik begrijp niet hoe de sessie van de bladeraar onthouden wordt bij de sessies.
Het enigste wat ik zou kunnen bedenken is bij het inlogscherm je ook voor een sessie kan kiezen, kde, gnome etc. en eventueel zelf een script kan toevoegen of  toegevoegd is.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/29, 21:28:53 »
Waarschijnlijk bedoelt hij de gnome-sessie, dus gewoon als je de computer opstart. Misschien dat het volgende ka werken

Sluit alle applicaties af, vink sessie onthouden aan, start opnieuw op. Dus zou de computer een lege sessie moeten onthouden en dus de bestandsbladeraar verwijderen uit de lijst automatisch opstarten. Als de computer weer aan is, sessie onthouden uitvinken

Succes
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline jw

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/01, 11:46:51 »
Zal de laatste tip van Ronnie proberen.

@Gijsbert: ubuntu onthoudt standaard niet de sessie die je gedaan hebt, xubuntu wel bij afsluiten, Laatst was ik bezig waar ik de volgende dag mee verder wou en heb die sessie opgeslagen (afsluiten, sessie bewaren)
Maar die bladeraar komt nu elke dag als ik de pc opstart weer in beeld.

Offline jw

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/02, 17:27:23 »
Volgens mij is het weer ok, in sessies laatste progs onthouden, sessie opslaan met niks open. Bedankt voor de tip.

Offline jw

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/03, 08:53:11 »
Ik heb gisteren foto's bewerkt en in vandaag bij opstarten komt weer de bestandsbladeraar te voorschijn. Heeft niet geholpen dus.

Ik kan ook de "onthoudt momenteel draaiende programma's" niet wegvinken in sessiebeheer.