Sinds enige weken ben ik aan het worstelen met UBUNTU 6.06 LTS.
Ongetwijfelt is hiermee van alles mogelijk, maar totaal onoverzichtelijk voor de WINDOWS gebruiker.
Het begint al met een gedownloade CD die fouten bevat, zodat de installatie diverse keren vastloopt.Na nieuwe download verholpen.
Dan is het zoeken van hulp een crime, doordat Engels en Nederlands door elkaar loopt.
Een goed gedetaileerde handleiding zou de beginner enige weken zoeken en ellende besparen. Hierdoor zullen er veel mensen afhaken. Deze hulp zou veel gestruktureerder vanuit de helpfunktie bereikbaar moeten zijn.
Daarna ontstaat er een probleem met het instellen van pakketbronnen.
Het is mij niet duidelijk hoe dit precies moet en daardoor krijg ik ook deze foutmelding als ik alles aanvink:
W: Duplicate sources.list entry
http://security.ubuntu.com dapper-security/universe Packages (/var/lib/apt/lists/security.ubuntu.com_ubuntu_dists_dapper-security_universe_binary-i386_Packages)
Als ik dit bestand opzoek kan ik er niets mee.
Terminalvenster vraagt om paswoord, maar er kan niets ingetypt worden. Helpcenter ontbreekt!
amaroK instellen werkt, maar speelt niets af. Loopt alleen de afspeellijst door. Helpcenter is niet aanwezig!
kde is niet geinstalleerd.
Totum mist plugins.
Evolution werkt prima, maar opent mailvoorbeeld onderaan. Springt steeds terug naar onder.
Muziek Speler FOUTMELDINGEN
Dit zijn maar een aantal van de tot nu toe gevonden problemen.
Hoe zorg ik dat na herinstalatie van Windows XP Home, het booten naar UBUNTU niet meer mogelijk is?
Voorlopig heb ik er even de BALEN van, omdat vrijwel alles misgaat of foutmeldingen geeft!!!!!