Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird blijft haken/wil niet opstarten  (gelezen 1894 keer)

Wim_Jager

• Gast
thunderbird blijft haken/wil niet opstarten
« Gepost op: 2008/02/27, 09:13:38 »
Als ik Thunderbird opstart, krijg ik de volgende melding:

"Thunderbird is already running, but is not responding. To open a new window, you must first close the existing thunderbird process or restart your computer."

Ik heb mijn systeem al 2x herstart, en thunderbird blijft de melding geven. Ook heb ik thunderbird opnieuw geinstalleerd, maar ook dit had geen zin.

Wim

Offline Nunslaughter

• Lid
    • timovwb
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/27, 09:19:26 »
in terminal:
killall thunderbird

ge kunt ook altijd kijken bij systeem=>beheer=>systeemmonitor en bij processen of hij echt niet aan het draaien is...

Wim_Jager

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/27, 09:47:00 »
wim@ubuntupc:~$ killall thunderbird
thunderbird: er is geen proces afgebroken

hierna thunderbird opgestart en hij zegt nogsteeds dat het nogsteeds actief is :S

Offline Kees3

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/27, 09:51:39 »
dan is waarschijnlijk je profiel corrupt. Je zou kunnen proberen om je huidige profiel te verwijderen (wel eerst een backup maken als je je mail wilt houden!). Dan thunderbird opstarten, wordt er vanzelf een nieuw profiel aangemaakt. Volgens mij moet je dan je oude mail wel in het nieuwe profiel kunnen zetten, maar weet niet precies hoe dat werkt.

Wim_Jager

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/05, 09:24:54 »
Het komt inderdaad door het profiel.
Ik wil namelijk mijn thunderbirdmail vanuit Windows naar Ubuntu verplaatsen, en hier las ik een handleiding hoe dat moest.

https://help.ubuntu.com/community/Wiki/MailImporteren

Maar dit werkt bij mij niet, en ik krijg dan de (in #1 post)  fout dat hij Thunderbird niet kan opennen

Is er anders ook een manier waarop ik in windows en Ubuntu mijn mail kan checken met bijv mozilla thunderbird, en dat als je in Thunderbird een mail ophaalt, dat die dan ook in Windows te lezen is.

Wim.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/05, 09:34:52 »
Waar staat het profiel van Thunderbird? Als dat nog de partitie is waar ook Windows op staat, dan moet je die wel kunnen beschrijven vanuit Ubuntu, anders krijg je een foutmelding zoals deze.

Weet je zeker dat je voldoende rechten hebt, dan staat er waarschijnlijk nog een "lock" bestand in het profiel. Die moet je verwijderen.

Wim_Jager

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/05, 14:45:29 »
Ik heb de profielmap gewoon gekopieerd van Windows naar Ubuntu, maar wel in de goede profiel map gezet onder ubuntu en in de xxxxxx.default map [gewoon volgens de Wiki ]

Maar wat bedoel je met een lock-bestand? in mijn thunderbird profielmap zie ik nergens een lock bestand staan. Hoe kan ik checken dat Thunderbird alle rechten heeft? Ik heb al geprobeerd door sudo thunderbird te typen in een terminal, maar zonder succes.

Of een andere manier: Kan ik niet gewoon met Thunderbird onder Ubuntu een nieuw account maken, en daarbij de mail en instellingen importeren van de Windows-thunderbird-map??