Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: liveCD 8.04  (gelezen 903 keer)

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
liveCD 8.04
« Gepost op: 2008/02/26, 16:36:40 »
Is in de alpha 5 ook de live CD versie inbegrepen?
Zodat ik dat kan uitproberen, zonder te installeren.
En ddor het "liven" kan het mijn systeem/grub niet omgooien?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
liveCD 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/26, 16:40:05 »
- ja
- inderdaad geen risico

:-)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
liveCD 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/26, 16:41:49 »
Als je de iso vanaf hier download, heb je de live-CD:
http://cdimage.ubuntu.com/releases/hardy/alpha-5/hardy-desktop-i386.iso

De live-CD past gegarandeerd niets aan van je 'vaste' installatie (grub e.d.) aan, probeer het gewoon uit, zonder risico.

EDIT: te langzaam getypt of te lange tekst....

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
liveCD 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/26, 16:47:54 »
Oke, bedankt. Dan zal ik hem straks even bakken :)


Edit: is gebrand. Straks, en anders morgen booten. Ben benieuwd :-)

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
liveCD 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/27, 00:22:43 »
Zo, heb hem daarnet uitgetest.

Het begon met het opstarten na cd er in gedaan te hebben. Er werd gevraagd een taal te selecteren. Deed Nederlands, maar alles bleef gewoon Engels.

Daarna ging het booten nog best snel, sneller dan ik gewend was van Feisty.
Toen het eenmaal klaar was beetje uitgeprobeerd. In eerste instantie heb ik een aantal veranderingen gezien (ivm feisty). De één was in de panel de user keuzes. Dit was echter al in gutsy zo.
Daarnaast zag ik wat veranderd op grafisch gebied. Als je een window of het menu sluit. dan vervaagd dat een soort.
Ook de achtergrond plaatjes waren anders, en ook waren wat indelingen in de apps iets anders.

Over het algemeen ben ik eigenlijk goed tevreden, de problemen die ik had met de liveCD van gutsy had ik nu niet. Wat een groot pluspunt is.

Echter is één ding me tegengevallen, ik kon niet draadloos contact maken. Als ik bij de network-manager mijn router aangeeft krijg je dan een inlogscherm te zien. Echter verlangde het een wachtwoord van minimaal een x aantal tekens, terwijl het wachtwoord er minder bevat.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
liveCD 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/27, 13:51:20 »
Heb vandaag nog een keer gedraaid. Het draadloos werkt wel, had gewoon een verkeerd wachtwoord ingetypt :P
Over het Engels-Nederlands, een aantal zinnen werden wel Nederlands. De rest bleef Engels.

Ook werkt het nog steeds goed met de printer (althans heb 1 testblaadje geprint).

Omtrent mijn multimedia toetsen waarin ik in een ander topic heb geschreven, heb nu ook getest met xev. Maar nog steeds geen response erop.

Ook Firefox 3 beta 3 uitgeprobeerd, en dat werkt aardig goed. Ook leuk gedaan met die soort van bladwijzers in je URL balk. Wat ik wel merkte is dat de scroll functie van de touchpad niet werkte..

Over het algemeen, ben er gewoon tevreden over. Heb zin in april als de def. versie wordt uitgebracht. Die ga ik dan installeren.