Zoveel je harde schijf aan kan zou ik zeggen /home is te vergelijken met "mijn documenten" in windows, misschien dat je dan een beter zicht hebt op de grootte...Kris
Klopt, de instellingen van je programma's worden opgeslagen in je /home map.sda2 dient voor de rest van je systeem (/).sdb1 is een externe schijf of dergelijk?sda1 is inderdaad je windows partitie!Kris
om eerlijk te zijn gebruik ik voor opslag van data nog steeds de mijn document map van windows. Omdat ik een dualboot heb is dat gewoon handig, de mappen zijn vanuit windows en ubuntu te benaderen, vandaar. Volgens mij gebruik ik mijn home map alleen voor installatie van programma's en de instellingen van ubuntu. Geen dataopslag dus!!
Citaat van: Idzmeom eerlijk te zijn gebruik ik voor opslag van data nog steeds de mijn document map van windows. Omdat ik een dualboot heb is dat gewoon handig, de mappen zijn vanuit windows en ubuntu te benaderen, vandaar. Volgens mij gebruik ik mijn home map alleen voor installatie van programma's en de instellingen van ubuntu. Geen dataopslag dus!!Dat deed ik vroeger ook. Maar toen ik een herinstallatie heb gedaan, heb ik dat gewijzigd, want het is echt niet praktisch werken. Nu staan "mijn documenten" in /home en zijn ze ook vanuit windows te bereiken (via mijn documenten). Best wel praktisch dat je in dezelfde map werkt.Hoe ik dat heb gedaan?. Of dat nu de ideale manier is, dat weet ik niet.