Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gdesklets  (gelezen 1363 keer)

Webmeester

• Gast
Gdesklets
« Gepost op: 2008/02/20, 23:15:26 »
Hey, ik wou even wat info over gdesklets. Ik ben nog niet gigantisch ervaren in Linux; kan maar een beetje code.
Nu heb ik Gdesklets gedownload, en heb de volgende functies; Start Bar, Countdown, Clock, Weather (LTcandy) & volume.

Nu werkt alles, behalve Start Bar en Weather. Bij Weather zou ik graag weer uit Amsterdam halen; ongeacht welke site, maar, als voorbeeld:

http://www.weer.nl/nc/nl/home/weer/wereldweer/actueel_en_verwacht_weer.html?cityID=31X4825&cityName=Amsterdam

En voor de Start Bar wil ik graag gewoon wat standaard dingetjes (AMSN, Evolution, Firefox, Rythmbox, Frostwire etc etc).
Hoe dit alles in te stellen?

M.v.G

Gdesklets
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/20, 23:27:07 »
Weather applet is niet zo moeilijk... Als je naar de site van weather.com gaat kun je daar kijken naar de code voor amsterdam. Dat zal er ongeveer zo uitzien: NLXX0037 (deze is van Deventer/Teuge). Deze kan je dan als zip-code invoeren.

Voor de startersbar... weet ik nog geen antwoord. succes ermee.

Webmeester

• Gast
Gdesklets
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/20, 23:44:43 »
Alvast bedankt. Bij de startersbar ben ik vooral benieuwd in welke map de bestanden die je via Toevoegen/verwijderen installeert komen, dat helpt al een heel stuk.
Weather news Amsterdam code is NLXX0002 overigens. In de source kijken dus;). Maar, hoe krijg je die in LTcandy? Enige wat ik kan invoerne is stad/land (Amsterdam Netherlands), en de Direct URL...

Alsnog bedankt:-)

{EDIT: ik denk dat ik hier even iets mis; maar maakt niet uit hoor:-). }

Gdesklets
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/20, 23:51:39 »
Sorry ik maak hier een fout. Mijn antwoord gaat niet over dat desklet systeem maar over desklets. Nogmaals sorry

Webmeester

• Gast
Gdesklets
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/21, 00:15:46 »
Die met de starter is opgelost; zo doodsimpel: gewoon klik/sleep.

Weer nog niet.

Sancho

• Gast
Gdesklets
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/21, 06:59:40 »
Ik gebruik deze weather deskelet: http://www.gdesklets.de/?q=desklet/view/171

Hier moet je gewoon die code van Amsterdam invoeren.

Grtz

PS: ik zocht die code altijd op via de yahoo site, wel handiger via weather.com :)