Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gdesklets  (gelezen 1339 keer)

Webmeester

• Gast
Gdesklets
« Gepost op: 2008/02/20, 23:15:26 »
Hey, ik wou even wat info over gdesklets. Ik ben nog niet gigantisch ervaren in Linux; kan maar een beetje code.
Nu heb ik Gdesklets gedownload, en heb de volgende functies; Start Bar, Countdown, Clock, Weather (LTcandy) & volume.

Nu werkt alles, behalve Start Bar en Weather. Bij Weather zou ik graag weer uit Amsterdam halen; ongeacht welke site, maar, als voorbeeld:

http://www.weer.nl/nc/nl/home/weer/wereldweer/actueel_en_verwacht_weer.html?cityID=31X4825&cityName=Amsterdam

En voor de Start Bar wil ik graag gewoon wat standaard dingetjes (AMSN, Evolution, Firefox, Rythmbox, Frostwire etc etc).
Hoe dit alles in te stellen?

M.v.G

Gdesklets
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/20, 23:27:07 »
Weather applet is niet zo moeilijk... Als je naar de site van weather.com gaat kun je daar kijken naar de code voor amsterdam. Dat zal er ongeveer zo uitzien: NLXX0037 (deze is van Deventer/Teuge). Deze kan je dan als zip-code invoeren.

Voor de startersbar... weet ik nog geen antwoord. succes ermee.

Webmeester

• Gast
Gdesklets
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/20, 23:44:43 »
Alvast bedankt. Bij de startersbar ben ik vooral benieuwd in welke map de bestanden die je via Toevoegen/verwijderen installeert komen, dat helpt al een heel stuk.
Weather news Amsterdam code is NLXX0002 overigens. In de source kijken dus;). Maar, hoe krijg je die in LTcandy? Enige wat ik kan invoerne is stad/land (Amsterdam Netherlands), en de Direct URL...

Alsnog bedankt:-)

{EDIT: ik denk dat ik hier even iets mis; maar maakt niet uit hoor:-). }

Gdesklets
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/20, 23:51:39 »
Sorry ik maak hier een fout. Mijn antwoord gaat niet over dat desklet systeem maar over desklets. Nogmaals sorry

Webmeester

• Gast
Gdesklets
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/21, 00:15:46 »
Die met de starter is opgelost; zo doodsimpel: gewoon klik/sleep.

Weer nog niet.

Sancho

• Gast
Gdesklets
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/21, 06:59:40 »
Ik gebruik deze weather deskelet: http://www.gdesklets.de/?q=desklet/view/171

Hier moet je gewoon die code van Amsterdam invoeren.

Grtz

PS: ik zocht die code altijd op via de yahoo site, wel handiger via weather.com :)