Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eclipse en PHP  (gelezen 1291 keer)

blaauw

• Gast
Eclipse en PHP
« Gepost op: 2008/02/20, 21:36:21 »
Goedeavond,

Heb net de All-in-one package bij Zend gedownload voor Ubuntu 7.10. In deze Package zou PHP moeten zitten echter na uitpakken en opstarten heb ik alleen de mogelijkheid tot Java. Al een keer Eclipse -clean gedaan echter nog steed niet de mogelijkheid van PHP. onder Kubuntu doe t de package het wel en heb ik de mogelijkheid met PHP aan de slag te gaan?

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem ?

gr,
Blaauw

Offline Remuzzz

• Lid
Eclipse en PHP
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/20, 21:44:22 »
Hoi Blaauw,

Ik moet nu eigenlijk weg, dus heb geen tijd om een uitgebreid antwoord te typen, maar here it goes: je hebt daarvoor de extentie PHPeclipse nodig. Hier kun je die vinden:

http://www.phpeclipse.de/

Succes! (misschien dat ik vanavond of morgen nog even de exacte installatieprocedure kan posten voor je, maar die URL kan ik nu niet vinden)

Offline HP

• Lid
Eclipse en PHP
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/20, 22:32:36 »
Ik ken Zend niet, maar zoals Remusss al zegt, je kunt Eclipse nemen (niet via de repositories van Ubuntu installeren, maar gewoon de laatste versie van Eclipse van de site halen en zelf installeren met de commandline) en daar hang je dan evt. een plugin voor PHP aan - als die niet in Eclipse zit.

Tja, het kan ook zijn dat je wat anders bedoelt, dan zou je eens moeten beginnen om te kijken of PHP uberhaupt wel op Ubuntu zit! Wordt wel eens over het hoofd gezien, jaja spreek uit ervaring: heb je een localhost draaien (Apache), heb je Mysql erop check hier: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/netwerken/lamp/
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Remuzzz

• Lid
Eclipse en PHP
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/20, 22:40:05 »
Hmm ben er toch nog even. Voor een localhost kun je volgens mij het beste Xampp gebruiken. Werkt als een klok: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Offline HP

• Lid
Eclipse en PHP
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/20, 22:51:32 »
Citaat van: Remuzzz
Hmm ben er toch nog even. Voor een localhost kun je volgens mij het beste Xampp gebruiken. Werkt als een klok:
Ja dat kan ook, maar het blijft omslachtig. Het voordeel van een linux desktop is dat het een server is / of beter: kan zijn. Je hoeft het niet aan te vinken bij het installatie proces natuurlijk. Maar als je bij de installatie 'webserver' aanvinkt heb je de localhost er bij... heb je dat eerder niet gedaan, dan kun je die met deze hulp alsnog erop zetten.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

johnydoe

• Gast
Eclipse en PHP
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/21, 16:14:38 »
het voordeel van Zend zou zijn, dat hier de server al in zit (soort van xampp implementatie), en je geen andere plugin nodig hebt, zoals svn en phpeclipse. ik denk dan ook dat er gewoon iets mis is gegaan met het installeren van Zend. probeer het opnieuw, en zoals eerder gezegt, neem niet de eclipse uit de repository, maar gewoon vanuit de eclipse website.

blaauw

• Gast
Eclipse en PHP
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/21, 21:10:22 »
Goedeavond,

Op mijn ubuntu installatie op mijn desktop krijg ik het zend-pakket gewoon aan het werk incl PHP. echter op de zelfde installatie op mijn laptop niet. Benodigde JRE etc op beide geinstalleerd.

Zal wel een bug zijn in mij ubuntu installatie op mijn laptop.

Ik gebruik indrdaad Xampp. Dit werkt prima.

blaauw

blaauw

• Gast
Eclipse en PHP
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/21, 22:39:34 »
Oplossing:

Zoals bij Zend aangegeven is de minimale JRE versie 5.0 en uiteraard had ik deze ook geinstalleerd..

Echter versie JRE 1.4 stond ook standaard geinstalleerd en deze blokkeert de boel.

Nu de versie JRE 1.4 is verwijderd doet alles het weer zoals het hoort.

voor diegene met hetzelfde probleem.. kijk of jre 1.4 geinstalleerd!

Blaauw

Offline HP

• Lid
Eclipse en PHP
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/22, 01:09:12 »
Goed dat je even meldt hoe je het opgelost hebt. (maar ik vind het wel frappant dat velen op Ubuntu met XAMPP werken...... terwijl de grootste apachevriend in je /var/www staat... :-) )
--